Prettige kleding na keizersnede

<p>Ha mede mama's, </p><p>In december krijg ik een geplande keizersnede. Nu was ik benieuwd wat voor kleding prettig zit in de periode daarna. Is dan juist een wat strakkere legging met hoge band prettig op je huid/wond, of bijv een losser jurkje? Ben benieuwd naar tips en ervaringen!</p>

Alles dat los zit! Druk op de wond vond ik pijnlijk/onprettig. Ik heb zelf veel losse pyjamabroeken/leggings gedragen met een hoge taille, en inderdaad jurkjes :) Al zal dat in december wel een beetje koud zijn. 
Dit geldt vooral voor de eerste 2/3 weken hoor, daarna werd het bij mij snel beter.
Nog een prettige zwangerschap!

Ik heb zelf gewoon positiebroeken gedragen en dan de band omgeslagen. Wat druk op de wond is juist goed, en omdat het elastisch is gaat dit ook niet snijden. Geen ongemak daarvan gehad. Maar de eerste dagen mag je toch nog niet veel, en moet je veel rust houden (ik iig) dus zou in die periode niet al te veel aan broeken gaan denken. Geniet nog van je zwangerschap, en ook van de geboorte. Zo bijzonder! En hopelijk heb je een voorspoedig herstel ☺️

Ik vond zwangerschapsbroeken heel vervelend. Bij mij zat de overgang van de spijkerbroek naar de band precies op het litteken. Ik heb vooral leggings gedragen en een sportbroek met een hoge band die door kon gaan voor gewone glimmende legging ?. Ik kon maanden later nog geen spijkerbroek aan,.. ik denk dat het heel erg van persoon tot persoon verschilt. Succes!

Bedankt voor de tips en goede wensen!
Zazousept bedoel je een zwangerschap spijkerbroek of je gewone? Ik heb geloof ik na m'n eerste bevalling (geen ks) ook nog wel een paar maanden zwangerschapsbroeken aan gehad!

Ik kreeg van het ziekenhuis een hele stapel van die gaasonderbroeken mee. Ik zou zeker aanraden om te vragen of je er meer mee naar huis mag nemen. Zeker niet charmant maar ademend, hoog over de wond heen en makkelijk te wassen. Dat was Super fijn. Alles wat hoog en losjes zat was fijn. Heb een aantal te grote joggingbroeken gekocht. En los zittende t-shirt en truitjes. Goedkoop bij de zeeman. Nog een fijne zwangerschap!

Ja vooral die gaasonderbroeken. Gewoon ondergoed zat precies met de rand op de snee. En veel jurkjes en wijde broeken met elastiek boven je navel. Zwangerschaps broeken vond ik ook fijn. Geniet er nog even van. Zo bijzonder:)

Ik bedoelde inderdaad de zwangerschapsspijkerbroeken. Bij mij drukte het gedeelte waar de knoop zit precies op de wond. Dan was een gewone hoge spijkerbroek haast nog beter. Ik vond iets dat hoog en strak zat wel fijn maar dan wel van een zachte stof, zoals een zwangerschaps(sport)legging. 

Terug
Bovenaan