preventieve keizersnede?

hallo,
ik ben nu 29 weken zwanger van een tweeling.
Ik was afgelopen woensdag op controle bij de gyneacoloog, en die vroeg of ik mee wilde doen aan een europees onderzoek. Namelijk een preventieve keizersnede bij 38 weken.
Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde... keizersnede aub alleen met medische noodzaak, is en blijft toch een fikse operate met vaak een lang herstel.
Daarbij ben ik ook wel nieuwsgierig naar de bevalling, hoe ik me zal gedragen enzo... ik wil die oerkracht wel eens meemaken.
Gelukkig vond de gyn dit een heel gezonde instelling en drong hij verder ook niet aan...
Ik zei nog tegen hem...preventief inleiden had ik nog wel over na willen denken...
groetjes Ciske

Gelijk heb je!!
Als je een normale bevalling kan doen zou ik dat ook doen!
Ik heb 7 juni een keizersnee   gehad... Mijn kleintje lag in stuit. Niet dat ik niet normaal kon bevallen maar vind de risico's aan een stuitbevalling te groot!
Ik vind het nu erg moeilijk dat ik niet gewoon bevallen ben. Denk dat ik dan de zwangerschap op een of andere manier beter af had kunnen sluiten.
Daarom vind ik je besluit erg goed :)

Groetjes,

Frieda

sjonge, dat is me nogal een onderzoek... Komt veel bij kijken hoor, bij ks. Ik had um liever niet gehad (had geen keuze, zoon lag dwars), al is t 100% meegevallen. Maar preventief... Als t moet, dan altijd, maar liever op de natuurlijke manier.
Succes met de bevalling straks!!
Groetjes

pff, je zou gek zijn dat vrijwillig te doen!
Ik heb 19 maart een keizersnede gehad, maar heb daar nog dagelijks moeite mee. Ik voel altijd mijn buik, heb ook het idee dat ik langer vermoeid ben, door de operatie. Soms heb ik echt nog een pijnscheut bij tillen, of gewoon na een drukke dag, terwijl ik de 1e 6 weken echt keurig rustig aan heb gedaan.
Het was bij mij noodzaak, maar vrijwillig zou ik het nooit doen!

Terug
Bovenaan