Prik voor Rhesus

Hoi,

Ik heb vandaag een heerlijke prik in mijn bil gehad voor Rhesus.
Mijn bloedgroep is negatief en van de kleine positief, dus vandaar de prik. Prik viel reuze mee!!
Verder heeft ze me weer gecheckt. Alles was goed. Bloeddruk en buikomvang (26 cm) waren goed.

Mijn vriend kon helaas niet mee, dus ik heb aan mijn moeder gevraagd of ze mee wilde en dat vond ze natuurlijk geweldig!
En de verloskundige was zo aardig om een echo te maken, omdat mijn moeder erbij was.
Kei lief en leuk natuurlijk.

Gr Ilse

Mijn kind heeft idd een positieve bloedgroep.

En ze meten vanaf mijn navel tot aan mijn schaambot of was het nou vanaf de bovenkant van mijn baarmoeder tot aan het schaambot. Hmmm ik weet het niet meer, haha

En dit is pas de tweede keer dat ze hebben gemeten hoor. voorheen deden ze dat ook niet.

Gr ilse

Bij mij is het ook 1 keer gemeten en het is van de bovenkant van je baarmoeder tot je schaambeen. Dat is de 26 cm :)
Waarom word bij jullie de rhesus geprikt? Ik weet dat ik zelf A negatief heb en mijn man O positief. Moet bij mij dan ook die rhesus geprikt worden? Zo, ja in welke week van de zwangerschap gebeurd dat dan? En hoe doen ze dat? Sorry een beetje veel vragen maar leeser nu pas hier voor eerst over.

Dank jullie wel alvast voor antwoord.

Liefs Jojanneke

ja als je zelf negatief bloed hebt, moet je ervoor geprikt worden. voor je man maakt het niks uit, het gaat erom dat als de baby positief bloed heeft, het gevaarlijk kan zijn als jullie bloed met elkaar in aanraking komt, zowel voor als na de bevalling. jou lichaam kan dan ook antistoffen aanmaken tegen de baby, dus moet je een anti-d injectie hebben. die krijg je meestal tijdens je zwangerschap en na de bevalling, mits je baby positief bloed heeft natuurlijk. als je baby ook negatief is, is er niks aan de hand.

Hi Jojanneke,

Heb je gen 'standaard' bloedonsderzoek gehad aan het begin van je zwangerschap?
Bij mijn weten hoort iedere zwangere dat te krijgen, kijken ze naar: SOA's, je ijzer en suiker, anti-stoffen en ze bepalen je bloedgroep.
Als jou Rhesus factor - is (negatief) hoor je rond 30 weken een anti D prik te krijgen.

Ik ben zelf de klos vanwegen irregulaire anti stoffen en 'mag' iedere 4 weken opnieuw bloed laten prikken om te kijken of de hoeveelheid anti stoffen stabiel blijft. (is tot nu toe gelukkig zo!)

Als jij zeker weet dat je Rhesus negatief bent, zou ik maar eens naar je vk stappen en navraag doen.

Ook vreemd dat ze zo willekeurig meten, o krijgen jullie vaker echo's? Meten is een heel eenvoudige maar doeltreffende manier om de groei te controleren. Mijn vk meet iedere keer van schaambod tot bovenkant baarmoeder en ik zat deze week op 25 cm wat voor een zwangerschap van 27+3 flink is. (je 'hoort' het aantal weken zwangerschap -3 te zijn). Ik krijg dan binnenkort ook een extra echo om te kijken hoe groot onze dame precies is.

Ach, mijn zoontje was ook een flinke vent (56 cm en 4000 gram), is helemaal natuurlijk eruit gekomen en geen horrorbevalling, ik maak me geen zorgen.
Alleen dus maar géén maatje 50 aangeschaft ;-)

X
Evje

Terug
Bovenaan