Prikkelbare darm en zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal,</p><p>is er iemand hier die ook een prikkelbare darm heeft en zwanger wil worden? Wat eet je om toch voedzame dingen binnen te krijgen en niet teveel last te hebben? <br />Ik merk dat het snel eentonig wordt omdat ik van veel dingen een negatieve reactie krijg. Ben bezig met het FODMAP-dieet maar dat vind ik soms erg moeilijk vol te houden. <br /><br />En weet iemand of het een negatieve invloed heeft op het zwanger worden? </p><p>Groetjes! </p>

Hi! Ik heb een prikkelbare darm, maar ik eet eigenlijk "gewoon gezond": veel groente en fruit, volkoren producten en veel vezels. Ook drink ik niet meer bij het eten, maar ervoor of erna om mijn darmen zelf het werk te laten doen. Ik weet waar mijn darmen op reageren en dat vermijd ik zo goed als mogelijk. Verder ben ik gestart bij een orthomoleculair therapeut en slik ik pre- en probiotica. Mocht het deze ronde niet raak zijn gaan ik samen met deze therapeut aan de slag om mijn darmen op orde te krijgen en moet ik dus een ronde overslaan. Voor zover ik begrepen heb maakt een prikkelbare darm zwanger maken niet onmogelijk, maar omdat je darmen een grote invloed hebben op je hele lichaam/welbevinden/hormonen is het wel beter om "lief" voor ze te zijn.  

Ik heb gewoon van die zakjes van de dokter met electrolieten, werkt perfect voor mij. Alleen heel vet eten zoals patat uit de frituur moet ik mijden daar krijg ik heel erg last van. 2x zonder problemen zwanger geworden. 1e keer na 9 maanden raak, 2e keer na 3 maanden al. 

Beide bedankt!
de middeltjes die jullie gebruiken, zijn die baby-proof? Want ik gebruikte pepermunt balletjes en moest daarmee stoppen omdat dit mogelijk schadelijk kan zijn als ik zwanger raak... 

liefs! 

Hier ook een prikkelbare darm syndroom.
Ik kan alleen maar gezond eten en heel af en toe een koekje of chippie want anders gaat hier heel vervelend worden. 
Ik kan niet tegen spullen of medicijnen voor darmen dan raak ik verstopt 

Terug
Bovenaan