Prikkels

<p>He allemaal,</p><p> </p><p>Op maandag en dinsdag gaat mijn zoontje van 19 weken naar de opvang, en woensdag en vrijdag naar schoonmoeder. Nou is hij woensdag erg huilerig en pakt hij de fles slecht. Woensdagavond thuis is het helemaal mis, veel huilen voordat hij eindelijk eens slaapt.</p><p> </p><p>Op de opvang slaapt hij goed en maandag en dinsdagavond is hij lekker vrolijk en slaapt hij redelijk snel. Is hij woensdag dan toch moe van de opvang  ? Of zou er bij mijn schoonmoeder teveel prikkels zijn? Sinds hij 13 weken is ben ik weer aan  het werk dus gaat al een tijdje zo nu inmiddels. Probeer meer te kijken naar een oplossing. Zo sneu dat hij zo moe en overstuur is.</p><p> </p>
 
Meestal merk je de dag erna pas dat het de dag ervoor te veel was, wat jouw zoontje dus inderdaad duidelijk laat merken. Hij kan dan niet bijkomen thuis, want hij is dan weer bij oma. Daarom is het woensdagavond helemaal mis, omdat hij er nog meer prikkels bij krijgt en de oude niet kan verwerken.
Toen ons zoontje zo klein was, deden we na een drukke dag met veel prikkels altijd een rustdag, hij ging dan niet eens mee naar bijvoorbeeld de supermarkt. Ik heb dan wel de luxe dat ik thuisblijfmoeder ben en hem dit ook kon bieden.
Is er voor jou misschien ook niet een mogelijkheid om hem om en om weg te brengen? Bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag, en dan dinsdag, donderdag en het weekend lekker thuis bij pappa en/of mamma? Ik denk dat je kindje je duidelijk aangeeft dat hij dit nodig heeft! 
Succes in ieder geval, ik hoop dat je zoontje het ook snel makkelijker heeft met zichzelf wat betreft prikkelverwerking
 
Dankje voor je goede uitleg! Helaas werk ik 4 dagen en mijn vriend 5. Ik ga wel proberen iets in de dagen te schuiven, dat hij niet 2 dagen opvang achter elkaar heeft. Misschien dat het dan iets beter gaat 
 
Hi,
Wij hadden dit in het begin ook met mijn zoontje. Ik moest mijn moeder echt uitleggen dat ze niet zoveel met hem moest(/kon) ondernemen. Kijk anders eens bij je schoonmoeder wat ze precies met hem doet? Dingen elke keer als hij daar was op precies dezelfde manier doen werkte ook wel voor hem (zelfde stoel eten, zelfde lepeltje, zelfde knuffels in bed etc). Wij hadden een snel overprikkeld jongetje in het begin, dus soms was het beter om gewoon "saai" thuis te blijven met hem en datzelfde gold voor oma. 
Bij onze opvang adviseren ze trouwens juist twee dagen achter elkaar te doen als ze zo klein zijn, omdat ze dan weten waar ze aan toe zijn ofzo. Maar dat is iets dat ik verder ook niet weet en gewoon van hen aangenomen heb. 
Zoontje is nu trouwens 1 en van het overprikkelde van vroeger zie je niets meer terug. 
 
Tja, 4 dagen achter elkaar niet thuis vind ik persoonlijk ook heel veel voor zo'n ukkie. Grote kans dat hij idd nogal overprikkeld is door alles, of het door de opvang komt of juist door je schoonmoeder is de vraag waar je waarschijnlijk nooit achter komt, mijn dochter was juist de avond dat ze naar de opvang geweest was heel onrustig. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en adviseer juist géén 2 dagen achter elkaar opvang. Dat is vaak echt too much voor een kleintje, 2 dagen achter elkaar slechter slapen en alles gaat toch anders dan thuis. En na die 2 dagen duurt het weer 6 nachten voordat je kindje weer naar de opvang komt, wat voor een baby heel veel is. Wij adviseren juist een combi van bijv. ma/woe of di/vrij.
Mijn dochter ging ook 2 dagen naar een kinderdagverblijf (ma/do) en moest daar als baby altijd op di en vrij van bijslapen. Ik vond het echt meer dan genoeg om haar 2 dagen weg te brengen en was blij dat ze de overige 5 dagen gewoon in dr eigen bed kon slapen.
Nu heb ik ondertussen 2 dochters en mijn man heeft een papadag, dus hoeven ze nog maar 1 dag naar de opvang. Heerlijk. Ik vind het echt heel goed voor ze, maar ik zou ze nooit 4 dagen weg willen brengen. Dat is echt veel voor kinderen,ook als ze wat ouder worden. Maar dat is je eigen keus natuurlijk,  wij hebben er heel bewust voor gekozen dat mijn man een papadag heeft toen ik zwanger was van de tweede, zodat ze echt nog maar 1 dag van huis zijn.
 
Tja, 4 dagen achter elkaar niet thuis vind ik persoonlijk ook heel veel voor zo'n ukkie. Grote kans dat hij idd nogal overprikkeld is door alles, of het door de opvang komt of juist door je schoonmoeder is de vraag waar je waarschijnlijk nooit achter komt, mijn dochter was juist de avond dat ze naar de opvang geweest was heel onrustig. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en adviseer juist géén 2 dagen achter elkaar opvang. Dat is vaak echt too much voor een kleintje, 2 dagen achter elkaar slechter slapen en alles gaat toch anders dan thuis. En na die 2 dagen duurt het weer 6 nachten voordat je kindje weer naar de opvang komt, wat voor een baby heel veel is. Wij adviseren juist een combi van bijv. ma/woe of di/vrij.
Mijn dochter ging ook 2 dagen naar een kinderdagverblijf (ma/do) en moest daar als baby altijd op di en vrij van bijslapen. Ik vond het echt meer dan genoeg om haar 2 dagen weg te brengen en was blij dat ze de overige 5 dagen gewoon in dr eigen bed kon slapen.
Nu heb ik ondertussen 2 dochters en mijn man heeft een papadag, dus hoeven ze nog maar 1 dag naar de opvang. Heerlijk. Ik vind het echt heel goed voor ze, maar ik zou ze nooit 4 dagen weg willen brengen. Dat is echt veel voor kinderen,ook als ze wat ouder worden. Maar dat is je eigen keus natuurlijk,  wij hebben er heel bewust voor gekozen dat mijn man een papadag heeft toen ik zwanger was van de tweede, zodat ze echt nog maar 1 dag van huis zijn.
 
Bedankt allemaal. Ik wil hem liever ook geen 4 dagen wegbrengen, helaas nu nog niet de luxe minder te kunnen gaan werken. Ik ga eens kijken naar wisselen in dagen. 
 
Terug
Bovenaan