prikkelverwerkingsstoornis baby

Ik heb een zoon van 9,5 maand oud die zijn hele leven al behoorlijk gevoelig is voor prikkels. In het begin was het vooral te verklaren door medische oorzaken. De kinderarts heeft dit vastgesteld en we hebben een intake gehad bij jeugd GGZ. Hij slaapt heel slecht, overdag amper op bed meestal in de draagzak of op schoot. In de avond en nacht erg licht en vaak wakker. Zeer vermoeiend. Overdag erg ondernemend en druk, zeer snelle ontwikkeling, zeer alert al vanaf het begin etc.
Ik vraag me af of anderen dit ook ervaren en of zij nog tips hebben?? Bedankt!



 
Heey!

ik lees graag even mee!

Wanneer zag je de eerste signalen van de overprikkeling?

Mijn zoon is 3 weken oud. Over het algemeen slaapt hij de nachten heel erg goed. Maar overdag is het toch wel een beetje drama. S morgens is hij vanaf de ochtendvoefing (tussen 8 en 9) vaak wakker tot aan de volgende voeding. Of hij valt zo ongeveer 30 min. voor de volgende voeding in slaap. Als hij bij mij of mijn man ligt, gaat het slapen wel prima, maar als we hem weg leggen, is hij vaak na 20 min wel al weer wakker. Dit resulteert (vooral de laatste dagen) in s avonds tijdens de voeding een gefrustreerd mannetje. Hij lijkt  dan oververmoeid en dan ook meer last te hebben van krampjes..
 
Terug
Bovenaan