Prikken en ziek

Hoi meiden,

Vorige week heeft Myrthe die befaamde prik tegen hersenvliesontsteking gekregen. Zijn daar meedere kindjes ziek van geworden? Sinds afgelopen maandag is ze hangerig en zeurderig. Ze eet minder en heeft 's avonds verhoging.
Gister werd ik gebeld door kdv dat ik haar eerder op kon halen, omdat ze 38.7 gr koorts had.
Toch maar eens een zetpil gegeven, omdat ze nu al paar dagen niet lekker is. Maar ook dat helpt niet. Vanmorgen geen koorts, maar ze huilt om niks. Na een uur ging ze de trap op. Mocht van mij niet, maar toen ze het nog 2x probeerde, dacht ik okee ga maar. Misschien probeerde ze op die manier duidelijk te maken dat ze naar bed wilde. En ja hoor, ze slaapt alweer. En dat terwijl ze al 2 maanden alleen nog maar slaapt tussen 13.00-15.00u.
Ze heeft rode punt-vlekjes op haar buik. Die dan weer heel fel rood zijn en dan weer niet. Ze zijn weg te drukken, dus dat is een goed teken.
Heb huisarts gebeld en de assistente overlegt met huisarts en belt me straks terug.
Toch vraag ik me af of meedere mensen dit herkennen?

Liefs Irene (die moe is van dat gejengel)

hoi Reneke,
wat vervelend dat ze ziek van de prikjes is. Kelwin heeft dat gelukkig niet , maar die heeft ook rode vlekjes op de huid en het jeukt bij hem. ik weet niet of het van de warmte nog komt of dat het wat anders is, maar vind het wel heel vervelend.
ik geloof dat ik ook maar even naar de huisarts ga maandag als het nog niet over is. hij heeft ook een rode dikke harde bult onder zijn arm en hij krabt die telkens kapot.. wat dat nou weer is?
vervelkend dat je dan niet weet wat het kan zijn..
hopelijk krijg je snel bericht terug dat je er misschien iets aan mag doen.

sterkte met het gejengel ;)

Liefs, Christien

Hey, wat vervelend dat Myrthe hangerig en ziekig is. Hoe is het nu met haar???? Hoop dat het snel overgaat!! Altijd toch een beetje eng, die speldeprikjes op haar buik.....
Sterkte met het gehang en gejengel van de kleine meid.

Hoi hoi,

De assistent had nog terug gebeld en meldde dat de huisarts erover had dat sommige kinderen na de BMR-prik een fake-mazelen kan krijgen. Dus rode plekjes en hangerig en jengelig.
Myrthe eet weinig, maar drinkt goed en is nog goed bij de tijd, dus ik maakte me geen zorgen over eventuele ernstige ziektes (zoals hersenvliesontsteking)
Maar toch fijn te weten dat het met die stomme prikken te maken heeft.
Ze heeft vanmorgen bijna 3u geslapen en vanmiddag ook nog 1,5 uur. En dat terwijl ze tegenwoordig nog maar 2 uur slaapt op een dag!!
Ik moest vanmiddag werken, dus toen is papa gezellig eerder naar huis gekomen en heeft ze nog met hem gedanst.
Geen koorts vanavond, dus wie weet gaan we weer de goeie kant op!

Liefs Reneke

hoihoi,
sneu he die kleine humpies die ziek zijn.
elounda was ongeveer een week na de bmr een dag ziek met hoge koorts. ze sliep toen ook meer dan normaal, maar geen uitslag.
succes en beterschap
groetjes linda

Hoi Reneke,

Hoe gaat het nu met Myrthe?
Goed geslapen vannacht?

Isabelle had na de BMR/MenC vaccinatie ook na ruim 2 weken ineens allemaal rode puntvlekjes op haar buik en rug, die zijn nu na 2 weken gelukkig vrijwel geheel verdwenen, zagen er echt uit als mini-mazeltjes.
Gelukkig zonder jeuk en koorts, maar in de afgelopen maand is ze wel vaak jengelig geweest en een paar dagen heeft ze ook 2x op een dag geslapen (weliswaar 45-60minuten per keer ipv 1x 60-90minuten per dag).

Nu is ze helemaal de oude ondeugende zelf.
Hopelijk knapt Myrthe ook snel weer op.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan