Prikken tijdens de zwangerschap ivm trombose??

Hi Meiden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Suzie en op dit moment zwanger van de 2e.
Ik ben 22 december uitgerekent dus het is nog erg pril.

Nu was ik benieuwd of er nog meer meiden moeten prikken tijdens hun zwangerschap ivm trombose?
Ik heb zelf nog nooit trombose gehad maar ik heb wel een hoog risico om trombose te krijgen. Ik heb Factor V en dan van beide kanten.
In mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf 3 maanden elke dag moeten prikken tot 3 maanden na de zwangerschap.

Nu heb ik over 2 weken mijn eerste echo en krijg dan te horen wanneer ik weer kan beginnen met prikken.

Zijn er hier meer meiden die daar ervaring mee hebben??

Liefs Suzie

eh nee geen ervaring mee.... maar lijkt me nogal wat.
Oké je doet het natuurlijk voor je gezondheid en die van je kindje, maar toch... elke dag prikken.... (alhoewel ik dat wel veel in mijn omgeving zie vanwege suikerziekte).

Ben benieuwd wanneer je weer 'moet'.

groetjes,
Marije

oh ja vergeet ik je helemaal te feliciteren met je zw.schap!

hoi suzie
ik prik nu ook zo'n 4 weken voor trombose k'heb namelijk 5 miskramen gehad en nu lijkt het erop dat dit voort komt uit bloedstolling
op dit moment ben ik ruim 10 weken zwanger van ons derde kindje
vorige week op controle was alles nog steeds goed en hebben we nu dus goede hoop dat het zo blijft
heb er erg tegenop gezien
maar valt reuze mee

groeten marrieke last

Hi, zal me ook even voorstellen. Ingrid en zwanger van de 4e.
Na de 1e zwangerschap zijn ze er bij mij ook achter gekomen dat ik de afwijkende bloedstollingsfactor Factor 5 v Leiden heb. (m;n vader kreeg een herseninfarct en daarom moesten zijn dochters er op worden geprikt) Vanaf de 2e zwangerschap daarom onder behandeling van gyn. Maar hoef alleen maar na de bevalling ongeveer 3 mnd geprikt te worden en accencoumarol te slikken. Ze zeggen bij mij dat het bloed in de zwangerschap sowieso dunner is. Maar nu zwanger van de 4e en we zijn verhuisd dus ook ander z'huiis. Ben benieuwd wat ze hier zeggen. Want volgens mij is er niet 1 vast protecol. Maar Suze, jij hebt het van 2 kanten dus mischien erger????   Je bedoeld van je vader en moeders kant? Hoe zijn ze erbij jou achter gekomen dan?
Groetjes

Hi,

Ja klopt van mijn vaders en moeders kant. Ik geloof dat je dan weer 4x meer kans hebt op trombose dan iemand die die andere vorm heeft.
Mijn tante heeft trombose en long embolie gehad.
Toen werden alle tante's getest en bleek mijn moeder het te hebben.
daarna ben ik ook getest en bleek ik het ook te hebben. de huisarts had toen alleen niet verteld welke vorm.
Bij mijn vorige zwangerschap kwamen we daar achter omdat het ziekenhuis de uitslag wilde hebben. Inm het ziekenhuis vertelde ze toen dat ik deze vorm had.
daarna heeft de zus van mijn vader zich laten testen en die bleek het inderdaad te hebben.
Mijn beide oma's hebben trombose gehad na de bevalling.
Ik heb gelukkig zelfs nog niks gehad.

Liefs Suzie

Terug
Bovenaan