prikpil en zwanger?

hallo dames ik zit aan de prikpil sinds een half jaar nu maar heb het gevoel dat ik zwanger ben maar ik denk van dat het niet kan aangezien ik aan de prikpil ben en best betrouwbaar is of zal het de bijwerkingen ervan zijn? wie gebruikt de prikpil ook of heeft er ervaringen mee?wie zijn er ondanks de prikpil toch zwanger geraakt? hoor graag reacties.bedankt alvast.liefs soukena

Hoi Hoi,

Ik ben drie en een half jaar aan de prikpil geweest en heb ook al die tijd geen menstruatie gehad ik ben nu bijna anderhalf jaar onderweg om zwanger te worden. Het duurt erg lang voordat de hormonen uit je lichaam zijn ik heb wel eens verhalen gehoord dat je alsnog zwanger kunt worden.

Ik zou om het zeker te weten gewoon een test doen dan weet je het zeker.

Groetjes Russell

hoi rusell bedankt voor je reactie.zo jeej meis duurt dus erg lang voordat je zwanger raakt na de prikpil gebruik.ja ben erg vaak misselijk en heel erg moe en veel honger steeds maar na het eten ben ik misselijk steeds.en me buik begint ook te groeien zie ik.me broeken krijg ik ook moeilijk dicht.maar goed als ik de test ga doen kan het negatief uitslaan vanwege de prikpil gebruik of heeft het geen invloed erop?ben erg bang dat ik zwanger ben maar ja andere kant denk ik gewoon bijwerkingen van de prikpil omdat er 1 stoot   hormonen binnen gaat.maar aangezien je ook gehoort heb dat er mensen zwanger zijn geraakt heb ik toch me twijfels.liefs soukena

Hoi Soukena,

Volgens mij heeft de prikpil geen invloed op de test. Als je gewoon aan de pil bent en zwanger wordt heeft dit ook geen invloed.

Ik zou toch een test gaan doen want dan weet je waar je aan toe bent en kun je met die prikpil stoppen want zwanger zijn en de prikpil door blijven gebruiken lijkt me ook geen goed idee.

He tduurt bij ons idd erg lang. Nu heeft de prikpil niet de enige schuld. Dit is gebleken uit onderzoeken die ik heb gehad in het ziekenhuis. Maar de prikpil staat er wel om bekend dat het een lange nawerking heeft.

Nou meid heel veel succes en laat je nog ff weten wat je doet?

Groetjes Russell

hoi russell nogmaals bedankt voor je reactie.ik had me voorgenomen om niet te testen en vanuit te gaan dat ik niet zwanger ben en was er ook niet meer mee bezig.tot dat ik vannacht gedroomd heb dat ik een positieve test in me handen had.weet niet waarom ik dat gedroomd heb maar misschien toch een teken dat ik me moet teste en dat ik zwanger ben? heb dat nog nooit gedroomd.ik zat er ook niet over te stresse of na te denken helemaal niks.maar hoe ik vannacht zo gedroomd heb denk ik er nu wel aan en wil ik me gaan testen.ik hoor wel van je.en als ik getest heb laat ik je weten.veel liefs soukena

Hoi hoi, ik weet dat het een beetje late reactie is, maar wilde toch even wat erover kwijt...
Russel, hoe lang had jij de prikpil? Ik heb hem zelf vier of 5 jaar gehad. Ik ben er sinds januari 2007 vanaf en heb tot maart 2008 geen normale ongi gehad. Tijdens de prikpil was ik het helemaal niet. ik heb september 2007 een groot onderzoek gehad, maar met de baarmoeder en de eileiders is alles toppie in orde, het zijn dus de hormonen van de prikpil die mijn lichaam in de ban hielden. Ik heb begin maart een kuurtje gehad van de dokter voor een ontrekkingsbloeding, want hij vond het wel erg lang  duren  en daarna kon ik gelijk met de pil beginnen, want ik was niet in de positie om zwanger te raken. In die periode tot 13 juli heb ik pas 20 juli een echte ongi gehad, daarvoor was het twee dagen drie druppels ofzo.
Nu heb ik wel heel vage kwaaltjes, dus zondag even testen...

Verder heb ik zelf tijdens de beginmaanden van de prikpil wel wat nadelen ondervonden. Ik ben wat kilo's bijgekomen (5 ofzo), ondanks het feit dat ik ook misselijk werd van eten. Ook mijn lust ging achteruit, niet alleen de lust in sex, maar ook de lust om ook maar iets te ondernemen. Ben zelfs nog getest op Pfeifer omdat ik zo lusteloos en moe was.

Mocht ik terug kunnen om deze keuze overnieuw te maken, zou ik nooit meer kiezen voor de prikpil, maar ja, als je allergies bent voor maandverband en tampons, dan moet je wat, bosje stro is het ook niet helemaal. (symptomen van mijn allergie, puisten op mijn bips waardoor ik niet zo lekker meer kon zitten...) Nu gaat het wel beter, misschien ben ik eroverheen gegroeid ofzo...

Ok, ik hoop dat jullie dit nog even lezen en er je voor of nadeel mee doen.
Voor iedereen die overweegt de prikpil te nemen tussen twee kids door, NIET DOEN!!! Achteraf, als je geen kids meer wilt is het op zich een fijne oplossing, maar als je nog kids wilt, raad ik het je echt heel ernstig af!

Groetjes

He hoi,

Ik heb drie jaar de prikpil gehad. Ik heb in Februari 2007 mijn laatste prik gehad. In Principe was hij dus in mei "uitgewerkt".
Ik heb toen in september 2007 mijn eerste bloeding gehad. Daarna duurde het twee maand. toen ben ik het in vijf weken tijd drie keer geweest dus om de week en ook volop bloeden.
Ben toen in september ook voor het eerst naar de gyn geweest omdat ik een kuur van de ha had gekregen en daar geen reaktie op had gehad.
De gyn zei ook tegen mij dat het waarschijnlijk de hormonen  in  van de prikpil  nog waren waardoor  ik geen reaktie heb gehad op die kuur. Mocht het zo onregelmatig blijven moest ik maar weer komen.

Ik ben toen na die vijf weken weer drien maand niet geweest en toen weer om de week  vijf weken lang. Toen zat het mij geestelijk zo in de weg dat ik weer de telefoon heb gepakt en de gyn heb gebeld. Ik ben toen doorverwezen naar een fertiliteitsarts voor verder onderzoek.

Hier  zijn mijn vriend en ik in mei geweest voor de uitslagen. Bij mijn vriend was alles goed.  Bij mij bleek dat ik te veel eitjes in mijn eierstokken heb die elkaar de kans niet geven om te springen. Ik heb nu voor de tweede keer een hormoonkuur gehad om mijn eisprong op te wekken. De eerste keer is dit gelukt alleen is hij niet bevrucht geraakt. Nu ben ik in afwachting.

Voor mij geldt precies hetzelfde als jou. Voor mij NOOIT  geen rpikpil weer.

Groetjes Russell  

Terug
Bovenaan