Hoi hoi, ik weet dat het een beetje late reactie is, maar wilde toch even wat erover kwijt...
Russel, hoe lang had jij de prikpil? Ik heb hem zelf vier of 5 jaar gehad. Ik ben er sinds januari 2007 vanaf en heb tot maart 2008 geen normale ongi gehad. Tijdens de prikpil was ik het helemaal niet. ik heb september 2007 een groot onderzoek gehad, maar met de baarmoeder en de eileiders is alles toppie in orde, het zijn dus de hormonen van de prikpil die mijn lichaam in de ban hielden. Ik heb begin maart een kuurtje gehad van de dokter voor een ontrekkingsbloeding, want hij vond het wel erg lang duren en daarna kon ik gelijk met de pil beginnen, want ik was niet in de positie om zwanger te raken. In die periode tot 13 juli heb ik pas 20 juli een echte ongi gehad, daarvoor was het twee dagen drie druppels ofzo.
Nu heb ik wel heel vage kwaaltjes, dus zondag even testen...
Verder heb ik zelf tijdens de beginmaanden van de prikpil wel wat nadelen ondervonden. Ik ben wat kilo's bijgekomen (5 ofzo), ondanks het feit dat ik ook misselijk werd van eten. Ook mijn lust ging achteruit, niet alleen de lust in sex, maar ook de lust om ook maar iets te ondernemen. Ben zelfs nog getest op Pfeifer omdat ik zo lusteloos en moe was.
Mocht ik terug kunnen om deze keuze overnieuw te maken, zou ik nooit meer kiezen voor de prikpil, maar ja, als je allergies bent voor maandverband en tampons, dan moet je wat, bosje stro is het ook niet helemaal. (symptomen van mijn allergie, puisten op mijn bips waardoor ik niet zo lekker meer kon zitten...) Nu gaat het wel beter, misschien ben ik eroverheen gegroeid ofzo...
Ok, ik hoop dat jullie dit nog even lezen en er je voor of nadeel mee doen.
Voor iedereen die overweegt de prikpil te nemen tussen twee kids door, NIET DOEN!!! Achteraf, als je geen kids meer wilt is het op zich een fijne oplossing, maar als je nog kids wilt, raad ik het je echt heel ernstig af!
Groetjes