prikpil - ervaring gevraagd

Hoi, dames!

Ik heb afgelopende vrijdag ( 4 weken na de bevalling) de prikpil gekregen. Dat heb ik gekozen want het leek me prima om slechts een keer in 3 maanden erover te denken.
Nou, ik vraag me af wanner hij begint te werken? Mijn VK zei - na 1week, de huisarts - na 2 weken, en nu las ik op een website dat het meteen werkt.
Gebruikt iemand die en wat zijn jullie ervaringen?

Mirjana

Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt.
Ik ben ermee gestopt omdat ik er niet tegen kon.
Ietsjes te veel hormonen waarschijnlijk. Ik kreeg vreselijke krampen.
Nog erger dan een erg pijnlijke menstruatie. Maar dat verschilt natuurlijk
per persoon.

Ik zou toch even de volle 2 weken wachten met eventueel "onveilig" vrijen.
Zelfs daarna zou ik aanraden nog even veilig te vrijen.
Na de bevalling ben je natuurlijk veel vruchtbaarder dan normaal, dus wel oppassen.
Maar als het eenmaal goed werkt is het een prima middel.

Houd er wel rekening mee dat zodra je met de prikpil stopt en je gebruikt het al een tijdje, dat het dan even kan duren voor je menstruatie weer op gang komt.

Esther

ik heb zelf de prik pil 4 jaar gebruikt vond het in begin wel handig niet obgesteld worden maar kwam er zo erg veel van aan ben zelfs erg uit mn huid gescheurt heb er spuit van dat ik er ooit aan begonnen ben het was wel makkelijk maar zou het niemand aan raden want ik kwam 45 kilo aan en ben toen gestopt er mee en toen kwam ik weer redelijk   op gewicht en heb ik zelfs buik corectie moeten doen omdat mn buik lelijk was omdat ik zo wsas afgevallen en nu 2 jaar later na de prik pil ben ik zwanger   maar als ik jou was zou ik voor andere oplossing of anticonseptie zoeken want het is geen aanrader echt niet al is het nog zo makkelijk groetjes majorie

Terug
Bovenaan