Prikpil te laat gezet

Hoi allemaal,

Ik ben al zo’n 10 jaar aan de prikpil, dus ook al zo’n 10 jaar niet meer ongesteld.
Afgelopen week is mijn injectie een week uitgesteld wegens corona en zat er achteraf blijkbaar te lang tussen. (Max 89 dagen en het waren er nu 98)
In bijsluiter staat dat je moet uitsluiten of je niet zwanger bent als je gemeenschap hebt gehad. Ik heb dus officieel 1 week zonder prikpil gehad en bij te laat zetten zeggen ze dat de eerste 2 weken bij de nieuwe injectie ook niet goed werken.

Het lijkt mij haast onmogelijk dat ik zwanger ben, maar als ik het wil uitsluiten wanneer kan ik dan het beste een test doen?
Meestal zeggen ze nadat je ongesteld had moeten worden, maar dat word ik al zo lang niet. Dus ik weet niet zo goed wanneer ik het beste de test kan doen. Iemand hier een idee?
 
Als toevoeging op mn vorige reactie, misschien het beste met je huisarts bespreken wat je nu moet doen. Maar ik neem aan dat je geen onveilige seks hebt als je prikpil niet optijd gezet kan worden vanwege corona?
 
Nou ik was inmiddels voor de 4e keer positief getest in 7 maanden tijd en lijk mijn man steeds niet aan te steken dus wij hielden geen afstand van elkaar?
en ik ben er dus gister pas achter gekomen dat er te lang tussen zat, want ik dacht dat 't 13 weken was, maar na terug tellen bleek 't 14. 
We hebben dus wel degelijk 'onveilige' seks gehad omdat we dachten dat de prikpil gewoon goed werkte. 
 
Ah ik begrijp het nu, ik acht de kans heel klein dat je precies die week je eisprong had maar ik zou dan toch idd 14 dagen na die onveilige week aanhouden. En over 10 dagen eventueel een action early test doen en anders over 14 dagen nog eens!
 
Terug
Bovenaan