prille november-mama's

Hallo allemaal!

Ik heb me vandaag voor t eerst  bij jullie aangemeld, aangezien ik er afgelopen vrijdag de 27e feb achter ben gekomen dat ik zwanger ben! Nu dus 4,5 week. Ik merk nog niet veel, behalve natuurlijk dat mijn menstruatie op kwam zetten en vervolgens gelijk weer weg-ebte. Nu wat steken in mijn buik en af en toe aan de zijkant van  mijn borsten.

Ik ben een 34-jarige mama van een fantastische dochter van 5,4 waar we bijna 3 jaar op hebben moeten wachten. Na haar geboorte waren we zo ongelooflijk blij met haar en was ik zo vol van haar dat  het pas na 4 jaar, toen ze naar de basisschool ging, weer begon te kriebelen om aan een tweede te beginnen. Omdat ik endometriose heb werd ik vaak gecontroleerd   het afgelopen jaar (2008) en had mijn gyneacoloog toch weer verklevingen aan een eileider geconstateerd. 12 jan jl ben ik hieraan ge-opereerd (we waren toen een jaar bezig) en heb daarna nog 1 menstruatie gehad. De menstruatie van 24 feb zette dus maar niet door en toen heb ik een (kruidvat test) gedaan waarop een heeeeel licht streepje verscheen. Ik geloofde het nog niet, dus de volgende ochjtend nog een keer gedaan, Weeer licht.
Toen maar naar het ziekenhuis gereden met mijn urine, maar mijn gyneacoloog verwees me gelijk door naar te lab voor bloedonderzoek.
Ik had een HCG van 75 nog niet heel erg hoog, dus ik moet morgen (woe) weer laten prikken om te kijken of het hormoonpeil stijgt.  

Ook krijg ik volgende week een inwendige echo om te kijken of het vruchtje wel goed in  mijn baarmoeder zit, aangezien je na operaties aan de eileiders iets meer kans heb op een buiten-baarmoederlijke zwangerschap. Het is dus allemaal nog wat onzeker en durf nog niet echt heel blij te zijn, maar wou dit toch even met  jullie delen. Als alles goed blijft gaan zal ik dus rond de 7e nov uitgerekend zijn.

Nog meer mama's  die er vorige week achter kwamen dat ze zwanger zijn? En die in November uitgerekend zijn??? Lijkt me erg leuk elkaar een beetje te kunnen volgen!
Hopelijk tot schrijfs!

Hoi hoi,

ik heb ook een test van de kruidvat gedaan. En ook bij mij was deze erg licht. Ik ben de dag erna naar de dokter gegaan en ook daan konden ze het niet met zekerheid zeggen. Ik moest de volgende week maar terug komen.
Niets is erger dan een sterk vermoeden hebben dat je zwanger bent en geen zekerheid.
Ik heb zo'n test van clearbleu gehaald. een digitale. Die werkt niet met streepjes. Nou daar stond bij mij zeer duidelijk "zwanger"  op. En dat terwijl een week later de test bij de dokter nog steeds op twijfel stond.

Mocht je zo'n digitale test halen maak er dan wel meteen een foto van. Ik wachte de eerste keer te lang en na een uur is de uitslag verdwenen. Wel een goed excus om nog een keer te testen. hahahaha

Laat je niet gek maken en geniet stiekem toch al een beetje van het idee dat je zwanger bent. Maar je vooral niet te druk om alles. Wat komt, dat komt. Laat het maar op je afkomen.
Ik heb mezelf ook gek gemaakt in het begin. Nu denk ik maar, er zijn me al miljoenen vrouwen voor gegaan. Ook met niet leuke dingen zoals mijn vruchtwaterpunctie. Je overleeft het allemaal. En als je ziet wat ze tegenwoordig alemaal kunnen doen. Ik geniet alleen nog maar (ook als de kleine s nachts aan het trappen is) en alles komt weer goed.

Alvast gefeliciteerd en geniet ervan

Jeanine

Hoi!

ik ben er ook net sinds een week achter dat ik zwanger ben. Vind het allemaal erg spannend en heb nu al last van allerlei kwaaltjes.
Ben de hele dag door misselijk ( vooral van etensgeuren), heb een soort menstruatiepijn die soms doorstraalt naar mijn rug en bovenbenen, ben ontzettend moe en heb erg gevoelige borsten. Dus heb eigenlijk overal last van, hahaha. Voor de rest vind ik het allemaal erg onwerkelijk nog.

Het is mijn eerste en niet gepland. Maar zeker niet ongewenst. Ik heb de dokter vorige week gebeld om een afspraak te maken, maar hier gaat dat niet meer zo. De assistente verwees me direkt door naar de vroedvrouwen praktijk. Heb een formulier ingevuld om me in te schrijven en nu is het nog afwachten op een telefoontje om een afspraak te maken.  Erg spannend dus!

Hebben jullie ook al last van allerlei kwaaltjes?

groetjes

kiki  

heey ik ben nou 6 weken en 5 dagen  zwanger en in  ben november uitgerekend.  ik ben ook heel erg misselijk, mijn bosten zijn ook erg pijnlijk  en ik ben verschrikkelijk moe de hele dag door. maar ja het hoort er bij. dit is mijn eerste dus het is allemaal nog nieuw en spannend haha. veel suc6 met jullie zwangerschap.

xx sannemarica

hoihoi ben pas vorige week zaterdag achtergekomen dat ik zwangerben. na mijn berekeningen ben ik tussen de 4 en de 5 weken zwanger en dus ben ik rong eind november uitgerekend.ik heb al erge last van mijn borsten misselijk moe en erg emotioneel.dit is o0k mijn eerste dus alles iszo  spannend.

Gefeliciteerd allemaal!!!
Komen jullie ook gezellig naar de November-mama's (klik op mamaclubs in de blauwe balk en scrol naar beneden voor de november mama's)

Tot daar!

Terug
Bovenaan