Prille zwangerschap en zware werkzaamheden

<p>Hallo meiden!</p><p>Afgelopen week zijn mijn vriend en ik erachter gekomen dat we zwanger zijn, we beseffen het nog niet natuurlijk maar zijn ontzettend blij! (ca. 4 weken).</p><p>Nou is het zo dat ik een leidinggevende functie mag bekleden bij een hele fijne, mooie winkelketen waar ik erg blij mee ben. Het nadeel van mijn baan is wel, dat ik lichamelijk vrij zwaar werk heb. Denk aan snijden van tapijt, verwerken van zware kooien). Nou is het zo dat ik met mn functie dus de boel kan aansturen, uitbesteden e.d. maar ik kom er niet altijd mee weg. Mijn collega's zijn ook gewend dat ik bepaalde dingen doe. </p><p>Ik denk eraan om mn leidinggevende en mn naaste collega op de hoogte te brengen binnenkort zodat zij er rekening mee kunnen houden en omdat ik bang ben dat ik anders teveel zware werkzaamheden blijf doen. Maar dan nog zit ik met een bepaald verwachtingspatroon van mn team.. Ik wil het nog niet wereldkundig maken gezien de zwangerschap zo pril is. </p><p>Wat zouden jullie doen in mijn situatie? </p><p>Liefs! ?</p>
 
Het ligt er natuurlijk aan hoe je je voelt, maar zo lang je je goed voelt kun je volgens mij prima zwaar werk blijven doen in het begin. Je voelt vanzelf wel wanneer dat niet meer gaat. Die kleine zit veilig in je buik, daar kan nog niet zo veel mee mis.  Ik zou dus je lijf het laten bepalen, niet het feit dat je überhaupt zwanger bent.
En gefeliciteerd natuurlijk! 
 
Ik deed ook zwaar lichamelijk werk en heb dat tot een week of 16 gedaan. Vanaf dan wordt het afgeraden om nog zwaar lichamelijk werk te doen. Of het moet eerder niet meer lukken omdat je je slecht voelt. Je kleine wordt goed beschermd in je buik dus daar hoef je niet bang voor te zijn.  
 
Ik zou zeggen dat ik een hele zere rug heb en moeilijk kan bukken en tillen omdat je een verkeerde beweging heb gemaakt ??
 
Je kunt best zware werkzaamheden doen als je nog maar zo pril zwanger bent. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet meer gaat. Door de wetenschap dat je zwanger bent kun je ineens geen zwaar werk meer doen? Als je er pas een maand later achter zou zijn gekomen, zou je gewoon doorgewerkt hebben zonder dat je er erg in had.
Ik werk in de kinderopvang, ook echt wel zwaar lichamelijk werk. Veel tillen, lopen, stilzitten zit er echt niet bij. Ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Wil doorwerken tot 36 weken. Ik doe alles nog op het werk. Tuurlijk is het zwaar om de hele dag de kinderen te tillen enzo, en mijn lichaam is echt moe na een dag werken. Maar het gaat best. Kwestie van schouders eronder en s avonds uitpuffen op de bank! 
 
 
Wat fijn, al jullie reacties hebben me gerust gesteld. Dank daarvoor! 
Ik ben ook absoluut meer van t type; niet lullen maar doorgaan. Het is ons 1e kindje dus allemaal nieuw en spannend natuurlijk!
Nogmaals dank jullie wel! ? 
 
Terug
Bovenaan