Prille zwangerschap, mening gevraagd aub

<p>Hallo allemaal<br /><br /></p><p>we hebben deze maand voor de eerste keer geprobeerd om zwanger te worden, een paar dagen na ovulatie voelde ik gewoon voor 100% dat ik zwanger was. Ik was te nieuwsgierig en ongeduldig dus heb er al een aantal testen tegen aan gegooid. De eerste positieve test had ik 20 oktober, elke ochtend opnieuw getest en de streepjes worden steeds dikker en duidelijker. <br /><br /></p><p>Nu komt het ik heb sinds eergisteren ongelofelijk krampen en steken in mijn baarmoeder. Ik moet dan echt even gaan liggen omdat het zo een felle pijnscheuten zijn, het duurt meestal maar 5 minuten en dan stopt het weer. Het komt zo een 3-4x per dag voor. <br /><br /></p><p>is dit de innesteling of is dit een verkeerd teken? Ik maak me echt zorgen. <br /><br /></p><p>(ik kan al jaren de klok zetten op mijn menstruatie, ik heb nooit pijn voor mijn menstruatie enkel als ze echt doorkomen) </p>

Als je een positieve zwangerschapstest hebt dan is de innesteling natuurlijk allang geweest, anders zou je lichaam nog niet de hormonen aanmaken die zorgen voor de positieve uitslag. 

Erg normaal klinkt het niet, heel simpel gezegd het kan een goed teken zijn en het kan een slecht teken zijn. Op dit punt is er niet echt iets wat je kan doen, behalve geduldig afwachten en hopen dat de menstruatie uitblijft. 

Het kan ook best zijn dat je je baarmoeder voelt die al wat begint op te rekken. Dat kan voelen als menstruatie krampen en dan is er niks aan de hand, en is het juist een goed teken. Ook pijn aan je oprekkende banden kan al in een best vroeg stadium. Er gebeurt van alles nu van binnen, het hoeft echt niet slecht nieuws te zijn. Succes met de eerste onzekere weken!

Ik ben van België dus verloskundige bellen kan hier helaas niet. Ik heb dinsdag wel een afspraak bij de huisarts. Het zal idd bang afwachten zijn tot dan ?

Steken en pijn in de buik is best wel gebruikelijk bij een prille zwangerschap. Heb het ook gehad en ben nu gewoon 23 weken zwanger. De eerste zwangerschap ook buikpijn en felle steken maar zij is bijna 2.
Zolang het geen continue krampen zijn en je ook geen bloedverlies hebt klinkt het nog goed..
Let wel altijd goed op je eigen intuïtie dat het niet echt erg is wat bijv zou kunnen wijzen op bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. 

Ik heb dat ook gehad bij mijn vorige zwangerschap maar bleek obstipatie te zijn haha. Ik kreeg zulke erge krampen dat ik er duizelig van werd. Ze waren toen bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus met 5 weken echo gehad op de eerste hulp. Bleek geen bbz maar obstipatie dus haha. Ik kreeg toen laxeermiddel en na een paar weken was het weg. Dochter is nu 20 maanden en kerngezond.
Het kan dus vanalles zijn. Zolang je geen bloedverlies hebt is het geen miskraam. Je bent nog zo pril dat ze nu ook niet met zekerheid kunnen zeggen of de baby gezond is. Na 6 weken zou je pas een hartje kunnen zien. Dus er zit niet veel op dan afwachten en inderdaad je huisarts bellen om wat dingen in ieder geval uit te kunnen laten sluiten: bbz, obstipatie, etc. In de meeste gevallen is het gewoon iets onschuldigs hoor, zoals hierboven al gezegd.
Hopelijk bij jou dus ook! Sterkte en hopelijk wordt de pijn niet erger.

Hoi, ten eerste; gefeliciteerd met je zwangerschap! Ten tweede; wat vervelend dat je daar last van heb. Ik kan je helaas niet helpen, ik heb 'gelukkig' nog nergens last van.. alleen vollere borsten ? nu al... pff wordt nog wat haha met mijn cup maat. Maar even over jou, ik zal als ik jou was even afwachten, maar wel alert blijven en als je er teveel last van krijg aan de bel trekken. Ik hoop voor je dat het over gaat en je meer kan genieten..

Terug
Bovenaan