Prille zwangerschap, pijn in buik

<p>Dag dames,</p><p>Na een miskraam in november heb ik gisterochtend gelukkig weer positief getest na uitblijven van mijn NOD :) Ik ben nu drie dagen over tijd. Afgelopen donderdag had ik oud bruin bloedverlies, niet bij afvegen, maar alleen als ik een tampon in deed. Zaterdag ook minimaal en vanmorgen ook heeel iets bruin. Ik heb al sinds donderdag last van pijn bij mijn eierstokken, beetje zeurderig gevoel en ook beetje in mijn rug, het voelt alsof er al heel veel gebeurd. Omdat ik de miskraam heb gehad (wat overigens gelijk gepaard ging met helderrood bloed) ben ik er niet gerust op.</p><p>Zijn er meerdere dames die bekend zijn met in dit vroege stadium last van buik en rug? Ik kan me niet voorstellen dat 4 weken zwangerschap al zo aanvoelt.</p><p>Dankjewel! </p>

Hey!
Wat naar van je miskraam, maar gefeliciteerd met je positieve test! Super mooi nieuws! Nu je weet dat je zwanger bent mag je absoluut geen tampons meer gebruiken he!! In verband met infectie gevaar.
Last van buik en rug is niet zo gek, het is zich nog aan het innestelen en er gebeurd dan inderdaad veel in je lijf, zolang het oud/donker/bruin bloed is, is er in princiepe weinig reden tot paniek, al snap ik dat het ook geen fijn gevoel geeft. Vriendin van mij heeft hier ook last van gehad en haar verloskundige zei; je baarmoeder ruimt op haha. 

Hi Lisa, 

Dank voor je reactie :)
Ja het is allemaal heel spannend! Goed dat je het zegt van de tampon, ga ik niet meer doen. Komt omdat ik het met ‘t afvegen niet heb, maar toch beetje wil weten wat er gebeurd ??
Ja ik lees dat een innesteling zo’n twee dagen duurt, maar heb dat gevoel en afscheiding al sinds donderdag, vandaar. Ik heb er helaas geen controle over, maar ik hoop dat die “pijn” gauw weggaat, dat stelt iets meer gerust! :)

Ik zou geen tampons meer gebruiken. Verder is bruin bloed oud bloed dus dat is positief. Ik had rond die tijd ook bloed verlies.. zoveel dat ik dacht dat ik gewoon ongesteld werd maar bleek innesteling te zijn. Buikpijn hoort er ook bij, tenminste ook dat herken ik. Maar als je er echt niet gerust op bent dan zou ik je huisarts vragen om advies of je vk. Ik heb toen ook mijn vk gebeld Die mij heeft begeleid in mijn zwangerschap die uitliep op een mk. Super fijn want ze weten je achtergrond en vinden het echt heel begrijpelijk als je bezorgd bent. ❤

Ja heb al contact gehad met VK vandaag, ze zei inderdaad wel dat  het alle kanten nog op kan en dat buikpijn/krampen vaak voorkomt. Oud bloed is niet erg. Heb beetje het gevoel alsof mijn baarmoeder/buik in brand staat ofzo...er zit niets anders op dan af te wachten. Ben gewoon bang (en zo voelt ‘t ook) alsof mijn menstruatie ieder moment flink doorbreekt ?

Ik snap je helemaal. Sinds week 4 last van buikkrampen en indd soort branded gevoel en me rug doet afentoe zon pijn dat ik niet eens fatsoenlijk kan zitten. 
Ben inmiddels 14 wk zwanger en alles gaat nogsteeds helemaal goed met de kleine! 
Ben zelf in het begin ook erg bang geweest omdat ik 4.5 jaar heb moeten wachten op deze zwangerschap maar net zoals bij mij hoeft het dus niks te betekenen!

Hi!
Gefeliciteerd!! herken het helemaal. De eerste weken ook continu het gevoel dat ik ongesteld zou worden. Rugpijn, steken in pijn, zeurderig gevoel. Hiervoor 2 miskramen gehad dus die kwaaltjes leverde de nodige stress op. Maar inmiddels 10+4 en twee mooie echo’s gehad!
Je lichaam is gewoon ontzettend hard aan het werk en dat kan zorgen voor wat pijntjes. Probeer je niet te druk te maken, ookal is dat soms heel erg moeilijk, je lichaam doet wat het moet doen, succes!! 

Thanks ladies voor jullie reacties.
Ja denk dat het ook met die miskraam te maken heeft. Ik was daar eigenlijk heel nuchter onder en dacht, dan heeft de natuur dit zo bepaald. Nu ik wederom zwanger ben, doet het me wel iets meer ?
Ik heb 8 juni mijn eerste echo, tot die tijd blijft het toch beetje spannend. 

Inderdaad, het lijken gewoon menstruatieklachten. Ik vind het ook beetje eng als ik naar het toilet moet. Stom allemaal, voel me echt zo’n “Miep” Jullie allemaal succes met de zwangerschap! 

Terug
Bovenaan