Primen??

Hallo collega zwangeren,
Heeft er hier iemand ervaring met primen, dat wil zeggen het laten verweken van de baarmoedermond?? Ik wordt morgen hiervoor opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben vandaag 38 weken en 5 dagen zwanger en de kleine moet eruit ivm mijn zwangerschapsuiker. Dus morgenochtend krijg ik tabletjes ingebracht die er voor gaan zorgen dat de baarmoedermond verweekt en als die verweekt is gaan ze inleiden. Ik moet er dus vanuit gaan dat ik wel een paar dagen zoet ben met dit alles.
Vind het wel erg spannend allemaal en hoop ook nog steeds dat het vandaag spontaan op gang komt thuis...Zou mooi zijn.
Maar ik mag er in ieder geval van uit gaan dat ik dit weekend mijn zoon in mijn armen heb, heerlijk vooruitzicht!!
 
Hoi,

Ja ik heb er ervaring mee, alleen in een andere stadium (een niet leuke) ze gaan tabletjes inbrengen en die gaan je baarmoeder verweken en dat kan ook een beetje zeer doen, bij mij duurde het een dag, alleen ik was eerder in de zwangerschap.

Mijn vriendin die heeft het ook gehad met 35 weken, ook wegens complicaties en bij haar duurde het ook een dag voordat de bevalling begon zeg maar, dus de tijd van het inbrengen van die tabletjes totdat de bevalling begon (weeën)

Het is natuurlijk bij iedereen anders, maar ik hoop voor jou dat het niet te lang duurt. Neem zo ie zo wat spullen mee om daar wat te doen want je kan je ontzettend vervelen (wij zaten te kaarten)

Ik hoop dat het goed verloopt de bevalling en ben stiekem wel een beetje jaloers (ik moet nog 8 weken vandaar haha)

Trouwens, hoe wist jij dat je suiker had, ze gaan bij mij over een week daar ook naar kijken omdat ik zo aangekomen ben (en ik drink heeeeel veel wat ik niet erg gewend ben van mezelf)
 
Hoi Nynke,
Omdat ik van mezelf al een overgewicht heb, moest ik in week 25 mijn bloed laten controleren dus toen kwamen ze er achter. Tot nu toe blijven de waardes laag dmv een dieet en hoef ik nog geen insuline te spuiten. Maar onze kleine man is door dit alles al wel aan de grote kant vandaar deze inleiding. Bedankt voor je positieve bericht, zulke lees ik graag. Hopelijk verloopt het bij mij net zo als bij jou en je vriendin.
 
Ik heb ook tabletjes gehad. Ik had bij het begin
's morgens om 9 uur al 2 cm ontsluiting. Om twee uur 's middags waren dit er 4 en toen hebben ze een infuus aangelegd met wee opwekkers.
Van die tabletjes krijg je een beetje zeurdige pijn, net zoals bij voorweeen.
 
bij mijn schoonzus gingen ze dit ook doen, want zij moest ook worden ingeleid i.v.m. erge huiduitslag.
bij haar was het met gel gedaan, en naar anderhalve dag was de baarmoedermond verweekt.
veel succes
 
Hoi ik heb er geen ervaring mee, maar wil je nog wel een tip geven. (uit ziekenhuiservaring!)
Wil je graag borstvoeding geven???
Bespreek dan even dit op de afdeling en start al met kolven voor de geboorte. Kindjes die geboren worden bij een mama met suiker kunnen na de geboorte wat schommelen met hun bloedsuikers en hebben dan bijvoeding nodig. Aangezien `moedermelk het best is zou het fijn zijn dat de baby dan dit ook krijgt.
Als je start met kolven is je borstvoeding al op gang (duurt namelijk ongeveer 3 dagen) en kun je al een voorraadje opbouwen voor het geval alleen de borst niet voldoende is en bijvoeding toch nodig is. Het risico van kolven voor de geboorte is dat de bevalling op gang komt, maar dat is in jouw geval juist fijn als het spontaan op gang komt!!!
Succes!
 
hoi

heb geen ervaring met primen maar wil je toch wel heel veel succes wensen en hoop voor je dat alles goed gaat verlopen dat je kan genieten van je kleine mannetje heb zelf ook zwangerschaps suiker en ben 18 weken heb nog ff dus maar nogmaals succes
 
Terug
Bovenaan