Primolut en Clomid

A

Anoniem

Guest
Hallo,

De gyn heeft me vanmiddag het advies gegeven om via de huisarts te
starten met Primolut en daarna Clomid. Ze heeft ook uitgelegd waarom en
hoe het werkt.

Zijn er dames van jullie die hier ervaring mee hebben?? Ik zou graag van jullie wat ervaringen willen horen.

Groetjes, Miranda

Hoi Miranda

Ik weet niet precies waarom je bent doorgestuurd naar de gynaecoloog.
Ik vind het een beetje vreemd dat de gynaecoloog zegt dat je primolut en clomid via de eigen huisarts moet doen.

Zelf heb ik geen primolut gebruikt maar provera.Dit is ook een medicijn om je menstruatie op te wekken.
en de clomid gebruik ik ook, Moet zometeen de laatste tabletjes innemen.
Als je clomid gebruikt moeten er normaal gesproken toch wel echo's gemaakt worden, om te kijken of er eitjes op rijpen.

Ik heb me nog niet voorgesteld.
Ik ben Carol, 24 jaar, en sinds sept 04 gestopt met de pil, doordat de menstruatie niet op gang kwam, ben ik doorverwezen naar de gyn, dit was eind december 04.
Daar is de diagnose PCO vastgesteld.
Ik heb al verschillende kuren clomid gehad, en ook al verschillende kuren van provera, om dat mijn menstruatie de hele tijd uitblijft.
Slik op dit moment de hoogste dosering van clomid, Hopelijk slaat deze wel aan.
De andere keren heeft het niks gedaan namelijk.
Ik lees regelmatig hier de berichten eens door, maar reageer lang niet altijd overal op.
Ik lees ook veel mee op het forum als zwanger worden langer duurt.
Wrs kun je me daar sneller vinden.

Ik wil je verder heel veel succes wensen met alles.
toi toi toi.

Groetjes Carol

Hoi,

Ik zal even het hele verhaal vertellen, anders zijn er waarschijnlijk wat onduidelijkheden.

Ik ben 25 jaar en sinds maart gestopt met de pil (diane 35, na 10
jaar). mijn menstruatie is nog niet vanzelf op gang gekomen. De ha
heeft me vorige week doorverwezen naar de gyn voor een echo, om te
kijken of er iets aan de hand zou zijn.

Op de echo van afgelopen donderdag waren geen afwijkingen of
bijzonderheden te zien. de gyn had er geen verklaring voor waarom mijn
cyclus uitbleef. Omdat er geen bijzonderheden te zien waren, heeft ze
me het advies gegeven om via de huisarts met de medicatie te starten.
Waren er nu wel bijzonderheden, dan zou ik onder behandeling bij haar
blijven. Ik ben inmiddels de tweede dag bezig met promulet. Ik ben eens
benieuwd. Hopelijk dat het bij mij wel iets doet.

Groeten,

Miranda (25 jr, eerste kindje)

Hoi Miranda,

Ik vind het ook raar dat dit via je huisarts gaat. Bij mij bleef na mijn miskraam de menstruatie en eisprong uit. Toen bleek dat ik PCO had, een hormoonstoornis die tussen de 5 en de 10% van de vrouwen heeft. Toevallig werd ik na 7 maanden net ongesteld toen ik die uitslag kreeg en ik kon op dag 5 meteen met de Clomid beginnen (de 1 moet op dag 3 en de ander op dag 5 beginnen). Ik bleef bij de gyn omdat ze d.m.v. echo's controleren of je ook echt wel een eisprong krijgt (niet bij iedereen slaat de clomid aan nl.). Bij de 2e ronde werd ik al zwanger en ik ben nu ruim 28 weken zwanger. Ik ken erg veel vrouwen die snel zwanger zijn geworden met de clomid (varierend van meteen de 1e keer tot en met een half jaar zeg maar) dus ik hoop voor je dat het jou net zoveel geluk geeft!!

Groetjes F (septemberforum)

hoi Randa,

Ik ben 26j en sinds sept gestopt met de pil.
bij mij is twee weken terug pco vastgesteld en moet ik  ook beginnen met clomid als ik nu ongi word. Ik hoop dat het snel werkt, maar ben momenteel een beetje gefrustreerd omdat ik nu nog altijd niet ongi ben.( dag 40). de gyn had   4wkn terug ergens een eitje gezien en twee weken geleden was dat weg, dus ik verwachtte een  normale cyclus. niet dus. Hij had mij ook voorgesteld om  med te nemen om mijn ongi op te wekken, maar ik dacht dat dat niet nodig was, (normale cyclus?). Heb ik daar nu  toch spijt van. Als ik dinsdag nog niet ongi ben, ga ik toch een nieuwe afspraak maken. Wil acht met clomid beginnen  en een beetje nieuwe  hoop krijgen. Kan je dus  geen ervaringen meegeven, maar ben blij dat ik toch mijn zegje heb kunnen doen.  

Terug
Bovenaan