Primolut - Opwekken menstruatie

<p>Hoi! Ik ben gister begonnen met primolut 3dd 5 mg. Dit omdat ik de laatste maanden steeds maar heel kort ongesteld ben en de gynaecoloog wil zeker weten dat erg geen 'rest' zit. Met primolut kun je de baarmoeder als het ware 'schoonmaken' heb ik begrepen. En een soort reset. </p><p>Hebben jullie primolut gebruikt? En welke dosering voor hoeveel dagen? Ik lees namelijk verschillende doseringen; 5, 7 of 10 dagen. Ik zou t graag 5 dagen willen gebruiken, maar heb het voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Ik vroef me af voor hoeveel dagen jullie primolut hebben gebruikt? Alvast dank!</p><p> </p>

Hoi hoi!

Zelf heb ik een leer orgametril gehad, maar werking is het zelfde. Zelf de kuur gedaan 2 maal per dag 10 dagen. Ik zou wel alle pilletjes opmaken. 
Je kan wel altijd bellen voor vragen.
Groejtes 

Ik kreeg een kuur van 7 dagen na mijn miskraam om dezelfde reden. .. Heb hem geheel gedaan 
Pas wel op (of juist niet.. ?) ik heb hem nl 9 maand geleden geslikt.. .En ben nu 38w2d zwanger ? Heb daardoor wel extra echo's gehad... 

Lisz, dank voor je reactie! Ik heb drie tabletjes per dag... Ik lees overal verschillende dingen en begrijp niet zo goed waarom de dosis en duur zo verschillen als het doel hetzelfde is... Bellen durf ik niet zo goed, heb best vaak gebeld afgelopen tijd omdat ik het zo verwarrend vind allemaal - ben bang dat ze gek worden van mij...

Wolffje, wat heerlijk dat je zwanger bent!! Ik heb wel een test gedaan voor start. Weet jij waarom de ene persoon 5 dagen moet slikken en de ander 7 of 10 - allemaal voor het opwekken van menstruatie? 

hoiii
Dat Primolut een echte riset is bij mij wel gebleken. 
Ik moest 5 dagen voor ons trouwen beginnen met het slikken van primolut 5mg. Met als doel om zo mijn menstruatie uit te stellen en verder niks anders. Verder is mij niks verteld over waarvoor dit medicijn nou echt voor gebruikt word. Tot dat ik ongeveer een maand of 2 na ons trouwen er achter ben gekomen dat ik zwanger was. Zo snel zwanger worden was niet echt de bedoeling maar het is wel heel erg welkom en waren we er ook wel heel blij mee ondanks de schrik. Nu ben ik dus inmiddag 36.2 zwanger. En kijken we er naar uit om onze kleine Uk in onze armen te sluiten ? 

Hoi allemaal,
Ik zie dat dit topic niet meer erg actief is, maar wie weet reageert er iemand.
Vanaf 2 tot en met 7 maart moest ik 2x daags totaal 10 tabletten primolut slikken om de menstruatie op te wekken. De verwachting van de gynaecoloog was dat ik dan maandag 9 of dinsdag 10 maart ongesteld zou worden. Inmiddels is het de 14e, ben ik al een week van de tabletten af en is er verre van een menstruatie te vinden, ook nog niet dat het zich aankondigt.
Hoe lang duurde het bij jullie na het stoppen met primolut totdat er een menstruatie kwam? 

Ik heb ook primolut geslikt omdat er geen menstruatie op gang kwam. Na de kuur nog een aantal dagen gewacht en toen gebeld. Ik bleek na controle en test zwanger te zijn. Dit werd echter een miskraam door de primolut een dag of 2 na controle... 

Wij zitten in een iui-traject, en hebben die vrijdag de 28e nog geklust, toen gaf de ovulatietest een knipperende smiley (hoge vruchtbaarheid) en pas die maandag 2 maart had ik volgens de test een piek. Ben toen ook begonnen met de primolut, zodat menstruatie eerder op gang kwam en we sneller de volgende ronde iui in konden gaan. Helaas nog niks dus en is het aankomende maandag 2 weken na de positieve ovulatietest. Ik denk dat ik maandag maar ga bellen naar het ziekenhuis, ben ontzettend aan het uitstellen, wilde eerst gisteren al bellen

Terug
Bovenaan