Privévraagje..

Had deze vraag ook al op t novemberforum staan, maar daar kon bijna niemand me advies geven. Dus misschien hier dan...

hoi hoi, ik heb een vraag of eigenlijk twee vragen...
Ik ben 25 novenmber bevallen, dus nu 5 wk en 3 dgn geleden. En ik heb bij de bevalling een dubbele knip gehad, weet niet echt wat dat in houdt.. maar goed.
Nu is mijn eerste vraag.. vanaf wanneer mag je weer tampons gebruiken? Ik bloed al ruim een week niet meer hoor, maar vroeg t me gewoon af, voor als ik weer ongesteld wordt. En dan mijn tweede vraag.. Vanaf wanneer an je weer sex hebben? Ik zou t denk ik nog niet durven, want wat wel raar is.. De hechtingen zouden oplossen.. maar ik heb tot twee keer toe onder de douche met wassen (en dan deed ik echt héééél voorzichtig) een hechtingdraad van ruim tien cm van onder in m'n hand gehad, o nee, 1x was op de wc trouwens. En toen voelde ik net onder de douche even voorzichtig aan de binnenkant en toen voelde ik in t tussenstukje tussen vagina en anus ook nog een hele hechtingdraad zitten, die dus echt nog van binnen 'vast' zit. Klopt dit wel? Dus nu zou ik t nog niet durven, vond m'n vinger naar binnen al helemaal eng. Ik weet dat ik na de vorige bevalling na 7 weken weer heb gevreeën. Toen had ik ook een knip gehad, maar voor mijn gevoel niet zo'n heftige als dit keer. Nou heel verhaal... Alvast bedankt voor antwoord! Liefs Jude

Hoi Jude.

Ik geloof dat je wel even moet wachten met het gebruiken van tampons tot je idd weer ongi wordt voor het eerst. Mijn vk zei dat je dat dus niet voor de bloedingen na je bevalling mag gebruiken.
Ik heb geen ervaring met een (dubbele) knip, maar heb bij mijn eerste bevalling een subtotaal scheur opgelopen ( even plat gezegd, een scheur van voor naar achteren) en heb dus ook erg veel hechtingen gehad. Ik moest, als ik moest plassen, dat onder de douche doen zodat ik alles gelijk kon afspoelen met lauw water.. De inwendige hechtingen zijn vanzelf opgelost. Ik heb niet gekeken hoe het er uit zag van onderen dus ik weet niet of het normaal is van die draden die je in de handen hebt, maar het lijkt me niet..
Volgens mij heeft het bij ons een week of 8, 9 geduurd eer ik weer zin had en ook vooral weer durfde te vrijen.. Eerste keren waren ook best pijnlijk moet ik zeggen!
Als je het niet vertrouwd, vraag het dan bij de vk als je op nacontrole gaat..Dan weet je het zeker, toch?
Succes ermee! Groetjes

hoi,

volgens mij is het zo dat je iig met tampons moet wachtentot je eerste menstruatie.

mij is verteld dat het dan een kwestie is van weer zin hebben is sekx en weer een tampon durven gebruiken.
ikzelf dacht dt t toch minstens een paar maanden duren zou voor ik weer eens zin in seks zou hebben.... nou helaas  na een week had ik al zoiets van oke.... maar je moet t wel rustig aan doen verwacht niet dat t gelijk is van holadieee. ook ik had hechtingen. t is gewoon een kwestie van proberen en ontspannen. als t pijn doet kun je toch ook gewoon fijn bij elkaar zijn. er zijn zoveel manieren om t lek te hebben oin bed zeg ik altijd maar.

en ik heb alweer tampons gebruikt en vond t nits. had t idee dat ik ze constant verloor dus die gaan de kast weer ff voor een tijdje. dan mar ff dat maandverband.

suc6 ermee
gr ineke mama sinds 15-09

Met tampons kun je inderdaad beter ff wachten.

Ik ben zelf ook nog een keer naar de huisarts geweest om te laten
kijken of alles vanonder al goed geheeld was. En dat was zo en ja "het"
heb ik ook langer tegen gehouden was bang en het deed inderdaad ook
pijn. Maar je moet echt helemaal ontspannen.

Suc-7

Meestal moet je na ong 6 weken weer op nacontrole en dan komt het onderwerp: sex ook naar voren n.l. of je het al weer gedaan hebt en evt problemen bent tegengekomen en of je iets tegen preventie wilt doen. (ik zou dan ook even na laten kijken hoe het met de hechtingen zit)
Wat betreft ongesteldheid: als je borstvoeding geeft, kan het ook een tijdje duren voordat je weer gaat menstrueren.
Succes ermee.
Groet, Yoeke

Na mijn knip heb ik het ook een keer nagevraagd hoe het zat met die
hechtingen. Ze lossen in principe op, maar eerst gaat het knoopje los.
Als je lijf het er dan uit kan werken doet het dat en anders lost het
na lange tijd op, dus dat je hechtdraad in je handen had kan kloppen.

Ik heb begrepen dat je moet wachten met sex in iedergeval tot je niet
meer vloeit. Pas dan is alles van binnen geheeld en kunnen er door de
sex in principe geen ontstekingen enzo meer ontstaan. Je moet er
rekening mee houden dat het van binnen gewoon een grote wond is waar je
placenta gezeten heeft.

Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes, Miriam

Die controle na 6 weken bij de verloskundige, daar moet je volgens mij zelf een afspraak voor maken. Althans dat was bij mij bij de verloskundige.
Is wel fijn lijkt me als ze vanonder nog even kijken of het allemaal ok is.
SucceS!

Gr. Kar

In principe mag je al snel na de bevalling sex hebben... maar.... WEL met een condoom.
niet omdat je zwager kan raken maar ivm infecties, de baarmoedermond staat nog open.
Als je er moeite mee heb met de "1e keer" gebruik dan glijmiddel.
Moet je eerlijk bekennen, ik ben ook geknipt geweest en door de glijmiddel gaat het net even wat soepeler en dus ook zonder pijn en kan je je beter ontspannen.

Succes!!

Terug
Bovenaan