proberen te staan

Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en ze wil overal tegenaan klimmen om te gaan staan. Ze kan alleen haar evenwicht niet goed houden en dus valt ze elke keer . Ik kan natuurlijk niet de hele dag bij haar blijven staan.......!! Wie heeft er tips??

Groetjes
 
Mijn zoontje is nu 9 maand en is vorige maan begonnen met zichzelf overal aan op te trekken.
In het begin was ik ook constant aan het vangen.
Maar na een tijdje had ik ook zo iets van. "ik blijf grijpen,en hij blijft klimmen en vallen''.
Heb hem dus maar geregeld laten gaan. Dit ging dus ook geregeld met een harde dreun op de grond.  Dan trooste ik hem wel even. Maar even later gebeurde het  net zo hard weer.
 
Van vallen en op staan worden ze groot. zeggen ze!

En ja hoor, Nu een maand later doet hij het zelf al voorzichtiger en rustiger.
Hij valt dus al veel minder. Heb het idee dat hij in de gaten had dat mama hem niet telkens opvangt en hij het dus echt zelf moest doen.

Klinkt dus hard maar ik zou je kleintje gewoon zijn gang laten gaan en dus ook gewoon laten vallen. En troosten wanneer het echt nodig is.

Gr. Brigit

 
Klinkt heel makkelijk, maar gewoon laten gaan. Natuurlijk wel opletten
of ze niet met d'r hoofd bij scherpe tafelpunten ofzo in de buurt staat.



Soms jankt die van mij even 2 seconden, maar als je er niet meteen
naartoe schiet hebben ze geen reden tot hysterie. Soms valt ze naar
mijn idee toch heel ellendig, maar het is echt een harde.



Het heet niets voor niets "met vallen en opstaan."

 
Hoi,

Hier ook geregeld vallen en opstaan. Ze is nu groter 19 maanden en heeft sinds een maand ongeveer door dat je op de bank kan klimmen. Dat ging natuurlijk ook niet goed. Omdat mevrouw eigewijs is en op haar billen de bank af wil. Heb de salontafel aan de kant gezet ben bij haar gaan zitten en heb gezegt dat ze met haar buik van de bank af moet. Het een paar keer samen gedaan maar dat was lang zo spannend niet.

Dus hup madam op haar billen er af schuiven heb gewaarschuwd zo val je hoor. De eerste keer ging het goed. De tweede keer donderde ze behoorlijk hard op de grond. Heb gezegt ja mama zei toch dat je dan ging vallen getroosd en een knuffel en ze heeft het nooit meer gedaan. Nu op de bank roept ze al buuuiiiijjjk he.

Ervarings leers is soms hard maar als je goed oplet niet gevaarlijk.

groetjes
 
Terug
Bovenaan