Proberen Zwanger te worden in 2023 - onzekerheid

Hoi,

Ik ben vrij nieuw hier en wil me graag alvast voorstellen. Wij zijn een jong koppel ik bijna 28, mijn partner bijna 30.

We hebben besloten nu de festiviteiten voorbij zijn om de anticonceptiepil te laten zodra mijn pilstrip is afgemaakt (nu nog 3dagen)

Best spannend, aangezien ik vooral moeite heb met controle los te laten. Hoewel ik dus heel graag een eerste kindje wil verwelkomen ben ik toch wat angstig naar wat gaat komen. Ik kamp al een hele tijd met emotofobie (angst om te braken) en dat speelt me toch parten in dit traject. Het is ook iets waar ik toch soms graag m'n hart over lucht omdat ik anders de angst opkrop en dan slaagt ze nog harder toe.

Ik hoop hier misschien zelfs lotgenoten te kunnen "tegenkomen", waardoor ik me toch niet zo "alleen" of "raar" ga vinden.

Toch wil ik afsluiten met de positieve noot dat ik hoop om toch dit jaar een wondertje in mijn buik te mogen laten groeien.

Fijne avond!
 
Beste Xx,
Ik wil je een hart onder de riem steken. Er zijn genoeg vrouwen die niet misselijk worden. Ikzelf ben bij alledrie mijn zwangerschappen wel lang misselijk geweest (week 6 tot 18, de hele dag door), maar heb tijdens alledrie zwangerschappen samen slechts 1x over hoeven geven. Dit was na een avond dat ik wel misselijk was, maar niks at, en ook snachts was ik erg misselijk, maar was ik te lui om wat te gaan eten. Als ik gewoon op tijd wat eet, dan blijft de misselijkheid binnen de perken en hoef ik dus nooit over te geven. Zwanger worden betekent dus niet altijd dat je hoeft over te geven. Ik hoop voor je dat het snel lukt en dat je zwangerschap mee zal vallen.
 
De huisarts gaf mij het advies chocolade en perpermunt te vermijden. Om misselijkheid te voorkomen. Daar bleek ik inderdaad misselijk van te worden bij de zwangerschap.
Verder heb ik een maagzuur remmer voorgeschreven gekregen.
Maar hoe je het leven ervaart is nogal hormonaal bepaald. Dus je angsten van nu hoeven niet je angsten van straks te zijn.
Breng je fobie vooral wel ter spraken bij de verloskundige, bij de kennismaking. Net als tijdens de puberteit kunnen geestelijke "problemen" verergeren, verbeteren, verdwijnen of ontstaan tijdens de zwangerschap.
 
Hi!
Herkenbaar! Mijn vriend en ik zijn nu in ronde 11 bezig en ik heb ook flinke angst om misselijk te worden en/of te moeten overgeven. 
Bij mij is nooit officieel de diagnose emetofobie gesteld, maar ik voel al paniek als ik maar denk misselijk te worden en te moeten overgeven.
Ik vind het nog steeds onwijs spannend, maar het helpt me enigszins om te proberen 'accepteren' dat misselijkheid er soms is en dat het soms alleen maar tussen mijn oren zit.
Hoe dat gaat zijn als ik uiteindelijk echt zwanger mag worden weet ik natuurlijk niet en dat vind ik wel spannend. Maar de kinderwens wint het ?
Liefs!
 
Terug
Bovenaan