Proberen zwanger worden na miskraam september 2014

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze site en wil graag jullie ervaringen horen over het volgende:
Ik heb afgelopen 19 september een miskraam gehad. Ik was toen bijna 7 weken zwanger. De echo van 18 september gaf aan dat het vruchtje 2 weken achterliep qua grootte. De dag daarna ging het helaas mis en kreeg ik een miskraam.Ik heb hier 4 dagen last van gehad en tijdens de echo van 25 september bleek dat mijn baarmoeder weer schoon was.
Nu willen mijn vriend en ik snel weer opnieuw zwanger worden.
Ik ben op zoek naar jullie ervaringen en tips over snel zwanger worden na een miskraam.Hoe ging dit bij jullie? Kwam de cyclus snel op gang, zat er een menstruatie tussen?

Hoi Noraalie, vervelend te horen dat het niet goed is gegaan. Ik heb zelf in maart een miskraam gehad en de gedachte dat ik in ieder geval zwanger kon raken gaf enige verlichting. Wat betreft je cyclus, dat is echt heel erg persoonlijk. Ik zelf had 14 dagen na eerste dag vd miskraam alweer een eisprong. En nog eens 14 dagen later mijn menstruatie. Maar ik ken ook heel andere verhalen van meiden hier. Je lichaam heeft tijd nodig om bij te komen. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. Heb geduld en probeer positief te blijven. Het komt echt goed.
Sterkte.

Hoi Nonna1988,
Bedankt voor je berichtje.Je hebt gelijk. Het positieve aan wat er gebeurd is, is dat we weten dat we zwanger kunnen raken. Maar nu ik weet dat dit kan wil ik weer zo snel mogelijk zwanger worden!Zijn jullie hier heel bewust mee bezig?Het is lastig om het proberen en de hoop op een zwangerschap niet alles te laten overschaduwen.

Ik ben 4 maanden na mijn miskraam opnieuw zwanger geraakt. Ondertussen 20 weken zwanger. Het komt echt vanzelf goed. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar meestal gebeurt het echt op het moment waarop je het het minst verwacht. Toch proberen afleiding te zoeken.. succes!

Ja, ik herken me heel erg in wat je zegt @nooralie! Het is verschrikkelijk
frustrerend als je niet weet waar je met je lijf aan toe bent maar er is
maar een remedie: geduld! Na mijn miskraam
eind juni was het alsof mijn eierstokken alleen maar nog harder waren gaan klepperen en wilde ik ook meteen weer verder maar mijn lijf was nog niet meteen zo ver. Irritant, maar zoals je weet ben ook ik inmiddels (een kleine 4 mnd later) weer zwanger (en ik ben bijna 35). Ik hoop dat dat je wat hoop en geruststelling kan brengen. Succes!

Hoi, ik heb eind januari een miskraam gehad na 11 weken, na 9 weken hield het hartje ermee op. ik ben na 6 weken weer ongesteld geworden en we hopen ook weer zo snel mogelijk zwanger te worden... Ik wens je heel veel succes... Ik weet dat ik er de hele dag mee bezig ben, ik probeer aan iets anders te denken maar ben toch de hele tijd met ovulatie en zwangerschap testen bezig en appjes aan het downloaden..Het liefst wilde ik meteen weer zwanger worden maar de arts adviseerde om een menstruatie af te wachten. Ben je wel ongesteld geworden?

Terug
Bovenaan