proberen

Hoi Allemaal,

Leuk om te zien de steun die jullie allemaal aan elkaar geven en alle tips. Ik ben nu ook gestopt met de pil en 2 keer ongesteld geworden de eerste keer zaten er 29 dagen tussen en nu 24 dagen. M'n NOD is dus wat moeilijk te bepalen nog voor zover ik er wat van begrijp. Ik ben er trouwens wel veel mee bezig, hebben jullie daar ook zo'n last van? Vroeger had ik dat niet, toen dacht ik je wordt zwanger en krijgt een kindje. Nu heeft mijn beste vriendin haar kindje verloren bij de geboorte en nu denk ik er wel anders over. Je hoort dan ook ineens zoveel verhalen over miskramen en overleden kindjes. Ik heb het er soms wel moeilijk mee, ik zou zo graag zwanger worden en bevallen van een gezonde baby maar ik heb wel last van angsten dat het niet zou lukken ofzo. Verder heb ik daar geen reden toe maar de gedachte speelt wel. Ik vind het ondertussen een nog groter wonder dan dat ik het al vond om een kindje te "krijgen". Weet iemand trouwens in hoeverre de pil eerst moet uitwerken voordat je zwanger kan worden? De een zegt het is niet zo de ander zegt dat het welk even duurt. En als er verder nog tips zijn dan hoor ik dat graag!

Groetjes

Hoi Miranda,

Ik ben er ook veel mee bezig en ik probeer het niet te doen maar ik denk bij ieder pijntje e.d. iets. Mijn cyclus loopt ook erg uiteen, de laatste was 49 dagen. Geen pijl op te trekken dus! Die onregelmatige cyclus heeft volgens mij te maken met het slikken van de pil, de hormonen zijn je lichaam wel uit, Bij de een is het zo weer "normaal" en de ander moet een half (en soms wel een heel) jaar wachten tot ze uberhaupt ongi wordt.

Veel fun met klussen en ik hoop ook voor je dat je een fijne zwangerschap zult hebben en een gezond kind maar dat gun ik iedereen!

Liefs PO

Advies; als je stopt met de pil is het verstandig om 1 menstruatie af te wachten. Niet dat het niet goed zou zijn als je toch zwanger raakt,maar omdat het dan moeilijk is om de datum te berekenen wanneer je uitgeteld bent. Dus 1 menstruatie afwachten en dan proberen maar. Goed van jou om foliumzuur in te gaan nemen. Verdere tips: stoppen met roken, gezonde voeding en je moet maar zo denken (echt waar!) binnen 1 jaar raak je spontaan zwanger. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die er (helaas)langer over doen maar in 80% van de vrouwen binnen 1 jaar kans.
Wist je trouwens dat maar 25% van de vrouwen die voor de eerste keer proberen ook daadwerkelijk meteen aantellen? Dus gewoon lekker spontaan houden is het beste. veel succes !!!!

HOi Po,

Dank je voor je reactie het is wel fijn om te zien dat we niet de enige zijn. Lijkt me helemaal frustrerend als je cyclus zo lang is. Ik zou echt denken dat ik dan zwanger ben!! Ik heb nu al 3 x een test gedaan en ben gewoon redelijk normaal ongesteld.

Jij ook veel succes en ik hoop binnenkort te lezen dat het raak is!

Liefs

Hoi miranda,

Het kan inderdaad even duren voordat de pil uit je lichaam is. Ik had er in het begin ontzettend last van en het heeft zeker 3maand geduurd voordat de pil bijwerkingen weg waren. Mijn cyclus was ook gelijk niet 28 zoals het hoort. Het is wel per persoon anders dus ik hoop voor jou dat het snel raak is.

Dat gevoel van angst zit er bij iedereen wel een beetje in. Ook mijn vriendin heeft haar kindje verloren en mijn moeder ook dus ik herken je gevoelens helemaal. Ik heb hierdoor ook geleerd dat het helemaal niet zo vanzelf spreken is om een gezond kind op de wereld te zetten. Sommige mensen zeggen wel eens van: dan nemen we een kind. en daar wordt ik wel eens boos om. Aan de andere kant de kans dat die dingen gebeuren is heel erg klein en er worden zoveel gezonde kinderen geboren dus daar denk ik dan maar aan.

ik wens je heel veel succes met het zwanger worden.

Liefs Bibi

Terug
Bovenaan