probiotica voor kinderen/baby's!??

Ik hoorde deze week dat er ook probiotica (schrijf ik het goed zo??) voor baby's en kinderen bestaat.
Dit zou de  eczeem kunnen verminderen/wegnemen en zou super helpen!
Heb eens op internet gekeken en daar staat dat baby's bij een hele snelle bevalling (zoals ik heb gehad, 1,5 uur) of keizersnede niet genoeg van die bacterien van de moeder hebben meegekregen en dan zou die probiotica dus heel goed kunnen helpen!?
Dat is schijnbaar in poedervorm en hoef je gewoon maar een klein schepje van bij de voeding te doen.

Heeft iemand hier ervaring mee???
Op internet lees ik geen negatieve dingen en wilde het eigenlijk vandaag gewoon eens proberen maar durf toch niet zo goed...

hoi,

ik gebruik ook abc dophilus, ik ben het gaan gebruiken vanwege de krampjes die dinand toen de tijd had, ik gebruik het nog steeds, ik heb toevallig vandeweek iss ergens gelezen dat het ook goed moet werken tegen de exceem, bij dinand gaat het op het moment ook goed met het exceem gelukkig, maar ik durf niet te zeggen dat het daar aan ligt, je kunt het kopen bij de betere reformhuizen, het is wel prijzig, 26 euro per potje, maar ik ben begonnen toen hij 6 weken was en ga vandeweek een 3e potje halen,dus je doet er heel lang mee,

groetjes susanne

Hoi,

Die onderzoeken staan nog heel erg in de kinderschoenen. Er zijn nog geen echte bewijzen, Alleen veronderstellingen. Het onderzoek vindt plaats bij kinderen tot max 6-7 maanden. Voor het zelfde geld is de uitkomst over een paar jaar dat het juist averechts werkt. Ik zou er mijn goeie geld nog niet aan uit duven geven denk ik.
Het is al wel bewezen dat  probiotica een beschermende werking kan hebben bij het gebruik van antibiotica, je krijgt dan minder snel diarree.
groetjes Elke

Hoi hoi,
Ik wilde ff reageren... Sylvan is nu 7,5 maand en was er binnen een uurtje.(alles bij elkaar) Omdat ie z'n hoofdje niet naar links maar alleen naar rechts draaide kwamen we bij de fysio uit hier. die doet ook bij babietjes met kiss syndroom etc helpen.... Omdat Sylvan last had van krampjes en iets wat hij voelde bij de behandeling(iets van binnen bij z'n darmpjes) raadde hij me aan om probioticom te gebruiken.... écht waar, een paar dagen later een hele vrolijke baby die weer lekker kon lachen en eten en poepen, etc. Ik weet niet of het daar aan lag maar, ik denk het wel. We hebben het een paar weken gebruikt alleen bij het late flesje. Daarna zijn we het af gaan bouwen, door er steeds minder in te doen, en hij gebruikt het nu al 2 maanden niet meer, maar het gaat nog steeds erg goed!!!!
Het is van "Orthica" en het heet "Orthiflor Start".   Dit hebben we via de fysio voorgeschreven gekregen. omdat idd zoals jij zegt dat te snel geboren babietjes, die stoffen niet hebben meegekregen met de geboorte.
groetjes en liefs... en succes!!!!
Cynthia

Hoi,
ik wil nog even wat toevoegen aan mijn vorige berichtje. Pobiotica ter ondersteuning van de darmfunctie is dus al wel grondig onderzocht en daar lijkt het wel zinvol te zijn.
groeten Elke

Terug
Bovenaan