probleem aantal voedingen, 4 i.p.v. 5

Hoi,

Deze vraag heb ik een tijd geleden ook gesteld, maar weinig reacties gehad.
Er is toch wel iemand die dit herkent? Help, Help!

Mijn dochter is nu 4 maanden.
Ze slaapt heerlijk van 21.00 uur  tot 7.45 uur 's morgens.
Alleen zit ik met een probleem, ze komt om de vier uur voor een voeding, ik kom dus uit op 4 voedingen op een dag.
Alleen officieel moeten het er nog 5 zijn.
Wie herkent dit probleem?

Ze weegt ruim  6 kilo en is 65 cm lang,  ze is  altijd erg vrolijk.

Oh ja, ik geef borstvoeding

volgens mij is dat niet zo'n probleem...
toen onze oudste rond die leeftijd 4 voedingen, ook bv, had, gaf ik 's ochtends wat fruit tussendoor en vanaf 5 maanden 's avonds groente... ging prima!

maar veel mensen willen dit niet ivm teruglopen van de voeding, allergieen etc.
of je kindje moet van voeding tot voeding slapen overdag, dan is het ook lastig!

succes, groetjes natasja

hoi,

als je kleine meid vrolijk is en genoeg plasluiers heeft, is het niet zo'n ramp om 'maar' 4 voedingen te geven.
Je kunt eventueel bij het inloopspreekuur van het   consultatieburo het gewicht in de gaten houden, maar staar je daar ook niet blind op.
ik heb namelijk het zelfde 'probleem' met mijn zoontje. Op het cb zeiden ze dat ik hem anders maar wakker moet maken of eventueel een fuithapje erbij (maar dat doen we niet want ze hebben t/m 6 mnd genoeg aan bv dus dat vind ik niet nodig. ook hebben wij astma in de familie). Rafael was te weinig gegroeid. Ze hebben altijd wel wat te zeggen op het cb of de kleintjes zijn   te dik of niet goed genoeg gegroeid naar hun zin.
Als je kleine maar niet uitdroogt heeft ze waarschijnlijk genoeg aan die 4 voedingen.

Liefs,

Volgens mij is het ook niet zo erg hoor, mijn dochtertje is nu ook vier maanden en zit met hetzelfde.... ik maak haar om 23 uur nog wakker maar zij zou ook tot 's morgens doorslapen zonder deze voeding. Ik ga nu tussen voeding 3 en vier een fruithap proberen en als ze die opeet laat ik laatste fles ook weg. Dan krijgt ze alsnog 800cc binnen plus de fruta pura.   Houd alleen gewicht in de gaten. Mijn dochtertje weegt ook zo'n 6.5 kg.

succes

Hoi,

Ik ben gisteren bij CB geweest. Mano is nu 4,5 maand en krijgt 5 voedingen. 4 bv en 1x kv want ik ben ooit begonnen met afbouwen maar heb het niet doorgezet.
Ik moet Mano altijd wakker maken om 23.00 uur voor zijn laatste voeding. Nu afgesproken dat we hem om 19.00 uur 50cc rijstebloem pap geven met de lepel en dan de rest bv en dan kijken of hij het volhoudt tot de volgende morgen.
Fruithapje adviseren ze niet ivm kans op alleregien en omdat het mij ook leuk lijkt om hem langszaam aan het eten met de lepel te laten wennen is het een goed idee om de rijstebloem niet in zijn fles te doen.
Dus maak je maar niet te druk over 4 voedingen, mijn cb adviseert het mij gewoon.

groet,
Tamara

Hoi,
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Zolang je kindje gewoon groeit en vrolijk is, heeft het er blijkbaar genoeg aan. Bij ons was het precies zo, ze is nu 11 maanden en nog altijd vrolijk en lekker ana het groeien.

Terug
Bovenaan