probleem doopnamen?!?

Hoi,

Onze eerste zoon heeft 4 namen. Zijn roepnaam en 3 doopnamen - zijn 3 opa's.

Nu ben ik weer zwanger.
Als het meisje wordt vernoemen we haar naar haar oma's.

Maar als het een jongetje wordt weten we het niet??
De voornaam hebben we al, maar ik vind dat het 2e kindje ook doopnamen moet krijgen.

Mijn man wil dan zijn naam als doopnaam. Dat vind ik wel goed, maar dan heeft zoon1 - 4 namen en zoon2 - 2 namen. Ik vind dat hij er dan minstens 3 moet hebben. Ik zou graag zoon2 als volgt noemen: roepnaam, naam papa, naam broer mama, naam zwager papa. Mijn man wil eigenlijk mijn broer en zijn zwager niet vernoemen en nu hebben we dus een dilemma??

Heeft iemand tips???

Mijn man gaf nog aan voor zoon2: roepnaam, naam papa, naam zoon 1. Maar dat wil ik eigenlijk ook liever niet. Dat vind ik een beetje raar.

De namen van de opa's nogmaals gebruiken, maar dan in een andere volgorde is voor mij ook geen optie.

Help ons???

Anna

Hoi,

Je kan ook kiezen voor Bijbelse namen als doopnaam? Tenminste, als ik er vanuit ga dat je doopnamen kiest en gelovig bent.
Maar goed, dat hebben wij ook gedaan. Onze dochter is vernoemd naar oma en heeft als Bijbelse naam Tirsa meegekregen.

Succes met kiezen,
Karlien

Hebben de opa's geen doopnamen die je ook kan gebruiken?

En is het eventueel mogelijk om een variatie te maken op de namen van de oma's zodat het jongensnamen worden?

Veel succes.

Wij hebben hetzelfde "probleem". Ons zoontje is vernoemd naar onze vaders.
Momenteel ben ik zwanger van nr. 2 en dus zijn we al druk bezig om namen te verzinnen. De namen hebben we inmiddels al, maar over de doopnamen hebben we even nagedacht. Aangezien we niet weten wat het wordt, hebben wij de volgende oplossing bedacht. Het kindje wordt sowieso vernoemd naar de oma's. Als het een meisje wordt, krijgt het vrouwelijke doopnamen. En als het een jongetje wordt, de mannelijke.

Bedankt voor de reacties.

De namen van de oma's vermannelijken daar hebben we idd ook al aangedacht. Maar waarschijnlijk komt er ook nog wel een 3e. De namen van de oma's wil ik graag bewaren voor als we dan een meisje krijgen. En mochten we 3 jongens krijgen dan kan ik bij de 3e nog de omanamen gebrruiken.

Een mooie bijbelse namen kunnen we ook eens voor gaan kijken. Weet jij welke site dat was waar ze er doopnamen bijgeven??

Anna

Tja lastig hahahaah
Dat hebben wij precies hetzelfde gedaan, bij onze oudste hebben we alle opa's vernoemd... Je kunt je tweede ook naar jou opa vernoemen, of naar de opa van je man, overgrootouders dus, vind ik ook wel bijzonder..
Wij willen ook drie namen, maar de roepnaam zetten wij niet in de doopnaam.
Een naam zal ik vrijgeven, jiro, dat betekend; tweede zoon. Of Ruben; zie een zoon.
Kijk eens op www.babynamen.nl  kun je de betekenis nazoeken. Wij geven onze kinderen namen met een betekenis..Op ons eerste namenlijstje stond de naam; jael; wat berggeit betekend, die viel dus meteen af hahahha.
Succes ermee!

Hey! Bij ons in de familie is het de traditie om als tweede en derde naam de namen van peter en meter te nemen, misschien ook een idee?
Je kan dan eventueel de naam van de meter vermannelijken, maar dat hoeft natuurlijk niet per se... Ik heet zelf Indra Paul Corinne en ben het helemaal gewoon die mannennaam ertussen :)

Terug
Bovenaan