probleem met broer

Hoi meiden

Mijn broer en ik zijn geen vriendjes, al jaren niet meer. Ben al eens met de dood bedreigt en we liggen elkaar gewoon niet.
Ik heb hem een paar weken geleden verteld over mijn miskraam.  We kwamen hem en zijn vrouw tegen tijdens het wandelen. Ik vertelde ze over de miskraam en daar werd overheen gewalst (normale reactie van hun, dus ach......laat ze maar branden)
Dit weekend kwamen ze bij mij ouders en broer maakte daar een opmerking "ben je blij mee als zus vertelt over de miskraam op straat nog wel'
Mijn man en ik waren al weg (we willen ze vooral niet tegenkomen) Dus moeder vertelde dit vandaag. Ik ben nu wat van slag. Weet me ff geen houding te geven. Hoe moet ik nu reageren? Hij gunt me al jaren niets, wil mijn huis hebben en de dreigementen die ik gehad heb, komen nu naar boven. Jee ben ik nog wel veilig hier.
Het was me al opgevallen dat broer wel heel vaak hier langs rijdt en kijkt of ik alleen thuis ben (en dan niet voor een bak koffie). Is dit intimidatie?
Ik weet het ff niet. Zal hij weer raar gaan doen (dus mij weer bedreigen)?
Ik sta op dit moment in de opgejaagde stand, ga straks zwemmen, word ik hopelijk weer wat rustiger.

Liefs

Lydia

Jee Lydia,

Wat vreselijk dat je zo op je tenen moet lopen in het contact met je broer.
W.s. is er heel wat voorgevallen voordat jullie tot zo'n verstandhouding gekomen zijn.
Ik snap dat je je zeker niet veilig voelt nu.
Zou ik ook niet zijn.
Weet ook niet zo goed wat ik je kan adviseren.
Probeer rustig te blijven en hopelijk voel je je snel weer wat zekerder.

sterkte meid

liefs
peet

Hoi Peet

Het zwemmen van gisteren heeft goed geholpen. Ik ben weer kalm.
De verstoorde verstandhouding met mijn broer is begonnen met problemen van mijn broer met onze ouders. Ik koos de kant van mijn ouders en dat neemt hij me erg kwalijk. Tevens was hij het niet eens met mijn toemalige partner, deze kwam uit het buitenland.
Deze ex heb ik al jaren geleden de deur uitgezet en heb nu een geweldige man.
Dankzij mij hebben mijn ouders en broer weer contact met elkaar, maar je merkt wel dat er altijd een gespannen sfeer hangt. Joost mag weten waarom hij zo reageert, maar het is wel zijn probleem en niet de mijne.
Ik kan vandaag weer alles hebben.
Straks naar fysio, maar nu nog ff leren.

Liefs

Lydia

Hoi Lydia,

fijn dat je je weer wat rustiger voelt.
Jammer dat je niet zo'n leuk kontakt heb met je broer. En helemaal vervelend als het je gevoel van veiligheid beinvloed.

Succes ermee. Verder alles ok? Ik heb al een tijdje niet meer geschreven omdat we nu de sleutel van ons nieuwe huis hebben en we daar erg druk mee zijn. Bij ons gaat het  ok, vind het wel even lekker geen behandelingen.

Veel succes!

Liefs, Belle

Lieve Lydia,
Tjonge wat een vervelende situatie
Net wat je dus NIET nodig hebt in jouw  toestand
Stress en gezeik.... je hebt al genoeg aan jezelf
Je broer kan zich beter bezorgd om je voelen maar ik vind het heel sterk dat je er zo positief tegenover staat, het is ZIJN probleem en NIET het jouwe !
Klasse meid !

Ik hoop dat alles meevalt, kijk in ieder geval lekker uit naar jullie vakantie

Lieve groetjes, Jo

Terug
Bovenaan