Probleem met klossen

Hoi meiden,

Omdat ik bijna ben uitgerekend, moet het bed weer op klossen.
Nu hebben wij een heel laag bed (40cm) en redden we het niet met de standaard klossen van 25 cm. Nu heeft de kraamzorg verstelbare klossen, dus wij helemaal blij die dingen opgehaald, staat het toch niet helemaal stevig. Wij hebben namelijk ronde poten, en die passen niet netjes in het inhammetje (leg het wel een beetje vaag uit, hopelijk weten jullie wat ik bedoel) Ik weet dat het met de klossen van 25 cm wel stevig staat, maar dan kom ik echt nog zon 10 tot 15 cm te kort.

Wie werkt er in de kraamzorg, of weet gewoon of hier moeilijk over gedaan gaat worden?
Mijn man wil eventueel het bed zelf verschonen, omdat je ook maar aan een kant langs het bed kan lopen, maar hoe zit het met bijv. verzorging op bed?

Kun je niet beter de bovenkant verhogen?
Dus een eenpersoons matras erbij op?
Die zijn zo ronde de 20 cm..
Wij hebben een gelbed dus ik mag ook niet in mijn eigen bed bevallen. Wij hebben dus gewoon een eenpersoons bed op klossen gezet, daar ben ik op bevallen en daar deden we de controles op.
Het verschonen wilde mijn man ook wel doen maar ik bleek een kleine kraamverzorgster te krijgen, die juist blij was dat het niet op klossen stond!
Zij zei zelfs; er wordt in onze voorwaarden alleen maar rekening gehouden met lange mensen.
Ik denk dat het belangrijker is, dat je VK er gid bijkan :eek:)
Wij wachten het in augustus wel weer af, of we zelf moeten verschonen!

Groetjes Sas

Wij hebben bij Charlotte ons bed BEWUST NIET op klossen gezet, omdat na de geboorte van Isabelle ons bed zo krakkemikkig was geworden. En de kraamverzorgster deed er helemaal niet moeilijk over. Ze gaf zelfs toe dat het niet goed is voor je bed. Mijn man heeft wel aangeboden om het bed steeds te verschonen, maar ze vond het geen probleem. Ik zou er dus niet te moeilijk voor doen hoor!

Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

Bij de geboorte van Sven hebben wij een week in het Ronald MacDonaldhuis geslapen op een bed zonder klossen. Toen deed de kraamhulp er ook niet moeilijk over. Volgens mij is dat gewoon heel persoonlijk. Kijk, als niemand het doet zullen ze er wel problemen mee hebben maar als je uitlegt wat er aan de hand is, denk ik niet dat ze er echt moeilijk over doen hoor.

Groetjes,
Maike

PS: de hoogte heeft inderdaad te maken met de controles en volgens mij niet zozeer met het verschonen.

Terug
Bovenaan