probleem met klossen

Hoi meiden,

Omdat ik bijna weer de 37 weken nader, moet het bed weer op klossen.
Nu hebben wij een heel laag bed (40cm) en redden we het niet met de standaard klossen van 25 cm. Nu heeft de kraamzorg verstelbare klossen, dus wij helemaal blij die dingen opgehaald, staat het toch niet helemaal stevig. Wij hebben namelijk ronde poten, en die passen niet netjes in het inhammetje (leg het wel een beetje vaag uit, hopelijk weten jullie wat ik bedoel) Ik weet dat het met de klossen van 25 cm wel stevig staat, maar dan kom ik echt nog zon 10 tot 15 cm te kort.

Wie werkt er in de kraamzorg, of weet gewoon of hier moeilijk over gedaan gaat worden?
Mijn man wil eventueel het bed zelf verschonen, omdat je ook maar aan een kant langs het bed kan lopen, maar hoe zit het met bijv. verzorging op bed?

Zijn hoge frisdrankkratten geen goed alternatief? Het lijkt me idd fijn als het zaakje stevig staat. Ik weet wel dat het mogelijk is om een bed van de thuiszorg te huren dat hoog genoeg is, maar daar moet je dan weer ruimte voor hebben.
Hoe moeilijk hierover gedaan wordt, weet ik niet. Ik denk dat dat zelfs per kraamcentrum varieert.
Succes r mee!

Wij hebben bierkratten eronder staan.
Wij hebben hier een boxspring en ook ronde poten.
Hebben we de vorige keer ook gedaan, wel als je bierkratten eronder zet is het handig om ook nog een plankje erop te zetten omdat sommige mensen erdoorheen gezakt waren.

hoi hoi ik ben en zwanger en kraamverzorgster hihi

misschien kan je idd nog bierkratten of frisdrank kratten proberen vaak kan je die bij een slijter leeg halen tegen de statiegeld.....

anders tja helaas pindakaas weet niet of je thuis bevalt maar kan je er een extra 1 persoonsmatras opleggen tijdens de bevalling
1 nadeel ervan is de kraamverzorgster mag arbo technisch gezien geen laag bed verschonen maar goed meeste doen het wel ik ook zeg ik eerlijk.... en anders misschien eeen mantelzorger die het wilt doen als de kraamzorg weigert...

maar iets wat niet kan kan niet probeer je er in ieder geval, niet druk om te maken

Hoi Moon,

Ik ben van het februariforum en had ook een soortgelijk probleem met de klossen, mijn bed kan namelijk helemaal niet op klossen omdat er onder de lattenbodems motortjes hangen om het hoofd- en voeteneind te verstellen.

De kraamzorg zei mij dat dit geen probleem was en dat ik dan gewoon een extra matras op mijn bed kon laten leggen tijdens de verzorging. Het is namelijk enkel voor de kraamzorg dat je bed omhoog moet.

Dus zou het gewoon even overleggen als ik jou was, of dat ze het er mee eens zijn dat je er de stevige klossen onderzet en dan als het nodig is tijdens de verzorging een extra matras. (als je dat hebt)

Toen de kraamzorg daadwerkelijk hier was, was het geen enkel probleem en het enige wat ze niet (alleen) mocht doen was het bed verschonen, maar dat was hier geen probleem want dat heeft mijn vriend toen gedaan. Dus volgens mij ligt het er ook nog aan wat voor kraamhulp dat je hebt.

Groetjes Anouska

Nou meiden, dank jullie voor de reactie. Probleem is al opgelost. Mijn schoonvader had nog eenpaar dikke stoeptegels staan. Nu is mijn be dop de goede hoogte.

Terug
Bovenaan