probleem met moeder

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden ,

Ik heb lang nagedacht om het hier te zetten , maar ik doe het toch.
Ik heb een probleem met mijn moeder.
Ik ben nu zwanger van de tweede en ze heeft gezegd dat ze niet op 2 kinderen tegelijk kan passen .
Ik snap dat het best kan , maar toen ik vertelde dat we ze dan allebei op de opvang zouden doen.
Ze zit er nu 3 halve dagen en dat zou dan 4 halve dagen zijn.
Dat wilde ze niet.
Ze wilde niet dat Ik Nikita   bij haar weg haalde want Nikita is de oudste.
Nu wil ze dat Nikita op dinsdag kom en dondrdag het tweede kindje.
Ik wil graag dat ze allebei bij oma knnen spelen samen en niet een op een.
Nu stelde ik voor om dan donderdagochtend op te passen op allebei.
Dat is maar voor 3 uurtjes.
Ze zei we zien wel de tweede is er nog niet.
Dat is wel zo , maar ik moet het wel op tijd doorgeven aan de opvang.
Ik vind niet dat Nikita voorgetrokken moet worden .
Ik ga zelf het rooster op mijn werk bespreken zodat ik maandag , dinsdag , donderdag en vrijdag moet werken en woensdag heel de dag vrij heb.
Donderdag hoef ik altijd alleen 's ochtends te werken.
Zo kom ik toch aan mijn contracturen en heb ik  tijd voor de kinderen.
Misschien dat mijn man een dag kan pakken , maar zijn werk doet daar heel moeilijk over.
Hij zou dan als hij 1 dag in de week ouderschapsverlof   neem die uren in moeten halen in de rest van de week.
Hij is bang dat als hij naar 4 jaar , want daar praat je dan over , dat hij niet meer 5 dagen kan werken , omdat die 5de dag al ingevuld is.
Heeft iemand er misschien ervaring mee hoe dat in zijn werk ga.

In ieder geval moeten we  dit  nog goed bespreken.

Ik moest het  even kwijt ik zit er zo mee.
Er wordt niet echt enthousiast   gereageerd op de tweede door mijn ouders.
Ze zijn bang dat mijn contract volgend jaar Maart  niet verlengt wordt vanwege mijn zwangerschap.
Daarom  heeft dus mijn vader me niet gefeliciteerd.
Ik vind het echt  niet leuk
Wij zijn er heel erg blij mee en ik vind het jammer dat hun en vooral mijn vader dat niet zijn.

Dat is inderdaad wel vervelend zeg.
Ik denk ook dat het erg moeilijk is om de kinderen ieder op een andere dag naar je moeder te brengen i.v.m. jaloezie van Nikita. Als je haar brusje bij oma brengt en zij moet weer mee, dan zal ze het daar niet mee eens zijn en andersom ook, als je Nikita naar het kdv brengt en haar brusje weer meeneemt, zal ze daar ook moeite mee hebben, lijkt mij. Ik spreek niet uit ervaring, maar denk nu hardop. Daarnaast is dat voor jullie ook helemaal niet praktisch. Mij lijkt dat je moet doen wat jullie (jij en je man) denken wat het beste is en dat aan je moeder voorleggen. Wil ze dat niet, dan houdt het op met iedere week vast oppassen. Het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om dat zo te besluiten, maar als je het allemaal goed  en duidelijk uitlegt, dan moeten je ouders dat toch ook kunnen snappen.

Waarom zou je werkgever je contract niet verlengen i.v.m. je zwangerschap nu? Je blijft toch evenveel werken als nu? En als je je werk goed doet, dan moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Een nieuwe kracht inwerken kost zeker ook 4 maanden, zo niet nog langer. En als die dan weer zwanger wordt (mocht het een vrouw zijn), dan blijven ze bezig. Aan jou weten ze nu wat ze hebben. En ze hebben niet zomaar iemand nieuws aangezien het nu erg moeilijk is om mensen te vinden.
Het is dan ook zeker niet leuk dat je vader je daarom niet wil feliciteren. Het lijkt er inderdaad op dat ze niet blij zijn met een brusje voor Nikita. Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat je zo snel alweer zwanger zou zijn ofzo. Ze moeten blijkbaar nog aan het idee wennen, en hopelijk voor jullie doen ze dat snel, want ze kunnen er toch echt niet omheen!

Geniet van je zwangerschap! En hopelijk kunnen jullie alles snel oplossen in goed onderling overleg.

Groetjes,
mama van Tijs

Wat vreselijk voor je.
Je bent zelf helemaal in de zevende hemel en wilt dat natuurlijk graag met je ouders delen.
Misschien moet je ze even de tijd geven om aan het idee te wennen,hopelijk zijn ze dan over een tijdje net zo enthousiast als jij.
Groetjes Tanja.

Dag Jessica,

Ouders... je hebt ze nou eenmaal niet voor het uitzoeken, en dat is precies de reden dat ik Lukas niet voor vast onderbreng bij mijn schoonouders.

In jouw geval zou ik gewoon duidelijk maken dat het voor jullie niet praktisch is om en een kind naar haar toe te brengen en een kind naar het KDV. Afgezien van de idd jaloezie gevoelens van de een naar de ander.

Ik zou gewoon de kinderopvang regelen voor alle dagen en idd je moeder aan het idee laten wennen dat ze best kan oppassen maar dan op alletwee gelijk. Als dat niet kan, dan gaan ze naar de opvang.

Als je moeder wel wil oppassen en de opvang is al geregeld dan zit je wel met een opzegtermijn, waarvan je de kosten gewoon moet betalen. Maar het is in elk geval geregeld. Dat geeft jou een hoop meer rust.

En wat je contract betreft: Dat zie je dan wel weer maar wat een andere schrijfster ook al zegt, ze weten wat ze aan je hebben.

En de 4/5 dagen van je man. Als het ouderschapsverlof is moeten ze hem weer terugnemen (volgens mij). Dan kunnen ze niet zeggen de uren zijn anders ingevuld. het enige is dat ze hem misschien wel op andere werkzaamheden kunnen zetten

He Jessica,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! (ben jaloers hoor! ;-)

Wat flauw van je vader zeg. En van je moeder kan ik me wel iets bij voorstellen, ik zelf zou dan zeggen (denk ik, maar ook geen ervaringsdeskundige): weet je wat, voor noodgevallen oma en 's avonds en weekend ofzo, maar verder gewoon het kdv, anders blijf je aan het heen en weer reizen... een naar het kdv en een naar oma en dan jij nog naar je werk (lekker fris en fruitig doen) en dan de omgekeerde volgorde.... wat een geregel.
Op deze manier heb jij extra werk voor je moeders plezier.....

Aan de andere kant scheelt het je wel in de opvangkosten (maar ja ook weer extra reiskosten)....

ik heb geen oplossing voor je.

succes en een hele fijne zwangerschap toegewenst

liefs

mama van Rêve

Terug
Bovenaan