probleem middagdutje, graag tips!

Nou Mara heeft het weer hoor
bij opvang en oppas slaapt ze middags tussen de 1,5 en 3 uur
thuis max 45 min, ze is dan nog wel hartstikke moe, rode ogen en te moe om te spelen dus alleen dingen doen die niet mogen en vaak vallen.

ik heb haar een uur laten liggen maar was een uur krijsen en ze heeft een volume!
honger is het ook niet, ze is zo boos dan dat ze alleen fles wil als ze beneden is.
Vandaag maar eens direct uit bed beneden in de kinderwagen gezet, ligstand. voor de babytv.
niks spelen is ze gewoon te moe voor. fles erbij en die ging goed op.
Ze wil er liever uit maar op af en toe gemopper na ligt ze lui met haar speen tv te kijken.

nu heeft ze vorige week de bmr prik gehad en al een tijdje last van tandjes.
Maar geen koorts, geen volle luier, geen lege maag, geen rode vlekjes
ze ligt nu lekker mee te zingen met de tv
zo heeft ze toch wat rust.
maar waarom slaapt ze zo slecht? krijst al als ze middags het bedje ziet als je haar terug wilt leggen.
avonds is geen probleem.

ze is rustig dus ik zoek nu geen oogcontact, gewoon even lekker laten liggen.

Ze is heel eigenwijs en is nu eindelijk eens eenkennig. was ze nooit maar nu kan ze even verlegen zijn en moeders been opzoeken. ik heb het ideee dat ze liever bi mama is en aandacht heeft dn slaapt. toch heeft ze echt nog behoefte aan 2 uur slaap. mama ook want die is alweer 15 weken zwanger.

tips????????

groetjes sabine

Kan wel gewoon ff niet lekker in d'r vel zitten...

Maar zou het wel blijven proberen 's middags, ze moet het toch weer leren...

Krijgt ze normaal de fles in bed?

Liefs mij

alleen avonds nog omdat ze overdag weinig drinkt

ze heeft afgelopen week de 6e ziekte gehad, de rode plekjes verdwijnen net dus ze is nog niet helemaal lekker in haar vel
wel slaapt ze ochtends een uur langer en middags 3 kwartier, is ook goed
zo krijgt ze wel haar rust en als ze weer helemaal lekker is dan kijken we verder

mama wil veel liever 2 uur middags, want mama heeft dat zelf gewoon hard nodig hahaha
ach ja nog 2 weken en gaat ze 3 hele dagen naar de opvang, dus zo komt mams de zwangerschap wel door

vind dat altijd een beetje raar als mensen schrijven dat ze willen dat hun kind gaat slapen omdat mama dat hard nodig heeft.

hoe ouder ze worden hoe minder ze gaan slapen overdags
je kan een kind niet dwingen om te slapen lijkt mij!
aleiyah slaapt ook vaak niet meer overdags.
ook zij is heel moe maar geeft zich niet over.
nou kind, dan kom je toch lekker weer naar beneden?

daarintegen slaapt me oudste (ruim 3,5 jaar) vaak nog smiddags omdat ze het gewoon echt nodig heeft.

waarom gaat ze binnenkort 3 dagen naar het kdv?

hoi dotjuh

laat 1 ding duidelijk zijn, Mara heeft wel 2 uur slaap nodig

ook als ze maar half uur of drie kwartier slaapt loopt ze de hele middag met rood omrande ogen te jengelen.
Dan heeft ze het gewoon nog nodig en gaat het hier om een gedragsprobleem
Het is prima als ze het niet nodig heeft maar dat is hier duidelijk niet het geval!
het hele verhaal gaat hier ook over en alleen op het laatst staat er even dat het voor mij ook niet fijn is.

ze gaat naar een gastouder, ik had meer nodig voor mijn werk omdat wij regelmatig extra diensten draaien en tot nu toe was er niet meer plek. nu is er plek en daar slaapt ze wel langer. Zelfs in haar eigen bed slaapt ze 2 uur als oma haar brengt en mama weg is. Tis dus echt iets tussen haar en mij.

Terug
Bovenaan