Probleem!! Mijn dochter(7maanden)wil de fles niet

Mijn dochter van 7 maanden wil niet uit de fles drinken Ik geef haar nu nog 5keer per dag borstvoeding maar wil dit minderen naar alleen s'morgens en sávonds
Wie heeft dit probleem ook(gehad)??
Welke speen kan ik nu het beste gebruiken??
Alles is welkom!!

Groetjes mij

Heeft ze eerder wel gewoon zonder problemen uit de fles gedronken? Of ben je net begonnen met haar wennen aan de fles?

Qua speen: mijn dochter deed op een gegeven moment moeilijk over de aventfles, wilde niet meer uit  de fles drinken, alleen nog uit de borst.  Toen ze de difraxfles met kleinere speen kreeg ging het weer beter, die accepteerde ze wel. Maar ik weet niet of dat echt iets met difrax te maken heeft, denk eerder dat ze het wel interessant vond omdat het een nieuwe speen was, en dat ze daarom wel weer wilde drinken. En toen kwam het na een paar dagen vanzelf weer goed. Maar we hebben van alles moeten proberen. Voeden terwijl ze in de wipstoel zat werkte bij ons wel. Of  heel eventjes aan de borst tot ze goed dronk, en dan hoppa de speen van de fles erin, daar trapte ze wel in en dan dronk ze de fles netjes leeg. Meestal is het volgens mij zo dat als ze eenmaal weer bedacht hebben dat drinken uit de fles toch wel oké is, dat het dan wel weer goedkomt. Bij mij duurde het 5 dagen voor het weer echt soepel ging.

groetjes,
Anna

Ze heeft in het verleden een keertje uit de fles gedronken omdat we toen op begravenis moesten(ook met moeite)  maar voor de rest niet als ik het flesje nu bij haar in de mond doe  zit ze wat met die speen te spelen en een beetje te lachen

Hallo,

mijn Tom wil ook geen fles, alleen 's avonds een pyamapapje van z'n vader. Van mij heeft hij heel even afgekolfde melk uit een fles geaccepteerd. Maar nu geen enkele vorm van flesvoeding meer. Hij is nu 9 maanden oud.
Hij krijgt 's ochtends een boterham in melk(kv) gedrenkt. Dat is ongeveer 150cc wat hij dan binnenkrijgt. Tussendoor krijgt hij roosvicee, zoethoutthee, sap of water uit een rietje want dan drinkt hij af en toe wel een paar slokjes.
Dit is ongeveer zijn schema:

06:00   BV
slapen
09:00   150cc FV + 1 boterham soppen
wakkerblijven tot
11:00 BV (even maar,alleen maar om in slaap te komen)
slapen
13:00 Fruithapje
wakker
tussendoor koekje/soepstengel/rijstwafel + een paar slokjes sap/water/thee
16:00 slapen tot
17:00 groentenhapje
18:30 badje
19:00/19:30 BV en als ik werk een pyamapapje van z'n vader

Dit is een schema wat hij mij zelf aan heeft gegeven, ik heb niet naar andere schema's gekeken omdat je dan jezelf alleen maar gek maakt, en je kind trouwens ook. Misschien is het volgens anderen te weinig melk maar voor ons werkt het prima.
Tom is een gezonde stevige jongen van ruim 11 kilo en 75 cm. Niks mis mee dus.
Geen last van ontlasting en voldoende natte luiers.
Kortom een zeer tevreden kind en ouders.
Maar het was wel even aftasten, succes ermee.

Groetjes, Patricia en Tom

ohhh, weet precies waarover je het hebt! werd er hopeloos van...

puck heeft het lang volgehouden maar sinds deze week drinkt ze EINDELIJK uit de fles. heb haar aan de moeder van mn vriendin gegeven, die was zo lief om het  flesprobleem aan te pakken (had hiervoor echt alles al geprobeerd).
ben weggegaan en hadden afgesproken dat ze me zou bellen als is haar weer op kon komen halen. na 40 min. ging mn telefoon, maar ze had de fles op! ze heeft ons gewoon al die maanden voor de gek gehouden. dus vanaf dinsdag drinkt ze nu uit de fles. heb een difrax fles (mocht ik lenen van vriendin), die speen gaat naar boven naar het ge(ver)hemelte en dan kokhalst ze niet. en de lucht kan ook ontsnappen zodat ze achter elkaar kunnen doordrinken.

vreemde ogen dwingen blijkbaar dus...

succes!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

quote: Mama_1982 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 15:55:43'));

Ze heeft in het verleden een keertje uit de fles gedronken omdat we toen op begravenis moesten(ook met moeite)  maar voor de rest niet als ik het flesje nu bij haar in de mond doe  zit ze wat met die speen te spelen en een beetje te lachen

Hoi,

Ik vraag me af of het inderdaad een kwestie is van "niet willen". Als ik bovenstaand berichtje lees,  lijkt het  eigenlijk meer alsof je dochtertje gewoon niet weet wat ze met de fles aanmoet. Dat zou in principe ook niet verwonderlijk zijn. Het drinken uit een flesje vergt namelijk een hele andere techniek dan het drinken aan de borst. Op borstvoedingsforum.nl, het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, kun je een overzicht vinden van tips bij flesweigeren (bovenaan het forum onder "Artikelen & links"). Wellicht zit daar de gouden tip voor jullie bij?

Succes!

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan