Probleem!! Mijn dochter(7maanden)wil de fles niet

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter van 7 maanden wil de fles niet Ik geef nu nog 5 keer op een dag  borstvoeding en wil dit minderen naar alleen s'morgens en sávonds Wie heeft dit probleem ook(gehad) en weet er een oplossing voor??Welke speen kan ik eventueel gebruiken??Alles is welkom Groetjes mij

hoi,
wat een lastig probleem!!
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ken 3 mensen in direkte omgeving die er wel ervaring mee hebben en zij hebben alledrie (uiteeindelijk) op dezelfde manier resultaat geboekt: aanhouder wint. En vriendin pakte het zo aan: 's morgens 1x bv geven en rest van de dag alleen fles als dochtertje huilde om eten. Dit is één dag een strijd geweest, maar 's avonds pakte t dochtertje de fles en sindsdien is t geen probleem meer.
Zus en andere vriendin hebben t zo aangepakt: elke dag 1 voeding met fles geven. En dat kon een uur duren voor fles gepakt werd, maar tot die tijd volhouden.
Alledrie gaven ze aan dat het een strijd was die voor beide kanten (kind en ouders) heel veel moeite, ofwel veel bloed, zweet en tranen gekost heeft. Zus en vriendin hebben boven de fles met hun kleine mee zitten huilen. Maar toch doorgezet, omdat ze ècht wilden dat kleine de fles zou pakken.
En welke speen maakte niet uit bij hen.
Heel veel succes en doorzettingsvermogen gewenst!!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

ik weet niet precies welke maar dat kun je bij conncultatiebureau wel na vragen, er zijn namelijk spenen die speciaal gemaakt zijn voor de overgang van borst naar fles, dit door het materiaal en de vorm, (ik las dat het hier boven niet hielp, maar bij mijn vriendin wel)

wat ook kan helpen, dat deed een vriendin van mij, die had de fles (leeg bij haar in bed ligge, zodat deze naar aar ging ruiken (klinkt beetje vies maar wel heel logisch) als een kindje aan de borst ligt dan heeft hij continu jou geur bij zich, en met een fles helemaal niet, en de speen overgieten met borstvoeding zodat de geur en smaak al aan de speen zitten,

sucses, hoop dat je er wat aan hebt.

Het heeft bij ons ook moeite, zweet en tranen gekost, maar het is uiteindelijk gelukt. Je moet echt door een keiharde appel heen bijten.

dus mijn tips:
- blijf doorzetten
- laat eventueel iemand anders de fles  geven en ga zelf  het huis uit.
- tips van Anne Fien klinken ook erg goed.
- sommige kinderen drinken liever uit een bekertje, is ook een gedoe, maar ze leren gelukkig snel.

succes!

oh ja, gebruik wel een doorzichtig bekertje, zodat je kan zien of de melk de lippen al raakt....scheelt heel veel rotzooi.

Hallo,

Ik heb noodgedwongen moeten stoppen met de borstvoeding. De laatste bv heb ik gegeven toen mijn zoonte 8 maanden oud was. En hij was/is een flesweigeraar.
Het heeft bij ons ook veel tranen (van beide kanten) gekost, maar het is gelukt.
Het voordeel bij ons was dat mijn zoontje oud genoeg was om al aan het vaste voedsel te gaan.
Ik ben begonnen met een bordje pap te geven met een lepeltje. Hij kreeg toen ook boterhammen (nog steeds natuurlijk....haha).
"Echte" flesvoeding luste hij niet, maar opvolgmelk wel. En hij drinkt het uit een anti-lek beker (een beker van het merk MAM). Dit gaat hartstikke goed. Hij drinkt wel 's morgens 3 schepjes met 90 cc water, 's middags ook zoiets en 's avonds voor het naar bed gaan meestal 5 schepjes met 150 cc water.

Wat betreft flessen, dat is echt persoonlijk. Ik heb alles geprobeerd, ook zo'n soort borstfles. Maar mijn zoontje wilde gewoon echt niet dat speengedoe (rubber, siliconen spul) in zijn mond.

Ik had ook een tip gekregen om het voeden op een andere plaats te doen dan waar je normaal borstvoeding zou geven.
Ik voedde voor het naar bed gaan altijd beneden op de bank en toen ik deze laatste voeding nog moest afbouwen, ben ik boven op de slaapkamer gaan zitten en dat hielp.

Hopelijk gaat het snel beter. Veel succes en sterkte.

Knuffels Nicole

Hi,

Ik heb misschien iets wat je kan proberen. Mijn dochter wilde ook niet uit de fles drinken. Ik had aventflessen.

Mijn moeder kwam met de tip om een dodi-fles aan te schaffen. Die spenen zijn wat soepeler. Mijn dochter drinkt daar nu wel uit. Ze gaat naar het kdv en drinkt daar uit de fles. Verder drinkt ze nog gewoon uit de borst,

Suc6

Hier nog een meisie dat absoluut geen zin in de fles had.
Langzaamaan begonnen met de middelste voeding afbouwen, (in onze vakantie zodat papa deze fles kan geven), en papa had iets meer geduld dan mama, die ging in de tuin zitten met de ouders van nu, zodat er niets anders was.
Wij hebben alle spenen die er maar te verkrijgen waren geprobeerd, ook de speen die het best aansloot bij de overgang, maar uiteindelijk na veel gepuf, is het de fles van avent geworden.
Uiteindelijk helemaal afgebouwd, en nu aan het expirimenteren met warme en fruithapjes... (En dat is nu weer leuker dan de fles!!!!)

Heel veel succes, de aanhouder wint!
Liefs Nicole

Terug
Bovenaan