probleem om weer in slaap te vallen

Hallo dames,

Jullie kunnen aan het onmogelijke tijdstip van dit bericht al zien (3:32 uur), wat mijn probleem is.

Aan het begin van mijn zwangerschap had ik dit probleem en sinds een paar dagen is het weer teruggekeerd: als ik 's nachts wakker word (door de tweeling of omdat ik naar de wc moet), dan ben ik meteen klaarwakker en kan ik niet meer in slaap vallen. Ook ben ik vaak vroeg wakker, terwijl ik normaal heerlijk kan uitslapen.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit ook, met name de laatste weken van mijn zwangerschap, maar toen kon ik overdag nog wel bijslapen. Nu ben ik nog aan het werk en hebben we 2 kinderen rondlopen.

Herkennen jullie dit probleem en wat doen jullie eraan?

groetjes,
Martine

O, wat vervelend he!
Ik had het bij mijn vorige zwangerschappen ook, en verbaas me erover dat ik het nu (nog) niet heb !
Ik moest toen tig keer naar het toilet, en kon dan niet meer in slaap komen.
Balen natuurlijk, en op het laatst van mijn zwangerschap kon ik me niet meer normaal in bed omdraaien, dus werd ik elke keer wakker van de rugpijn.
Ik heb toen weleens een po naast mijn bed gezet, op een stoel, zodat ik slaapdronken kon plassen en gelijk weer in bed kon stappen. Want een wandeling over de koude overloop maakte me des te meer klaarwakker.
Misschien kan je man wat meer naar de tweeling, als die wakker worden s'nachts? (maar, ik weet, mannen horen s'nachts niks....hihi) Geef hem maar eens een por, als je ze hoort......... Ik weet verder echt niet wat je er aan kunt doen! Maar ik zou geloof ik niet midden in de nacht naar beneden gaan hoor, dan wordt je alsmaar meer wakker, en duurt het des te langer om weer in slaap te komen. Probeer het zo kort mogelijk te houden, even plassen, en hup, weer terug naar bed.
Succes!

Draaaaaaamaaaa!

Ik zit hier nu met halve kleine oogjes. Ik ging gisteren op tijd in bed omdat ik echt niet normaal moe was (het enige wat ik nog kon was huilen.
Ik lag er om half negen, maar heb het 1.00u zien worden kon niet slapen!

Ik zat er ook al op te wachten. Had het bij Joris ook. Toen was ik dagelijks tussen 2.30u en 4.30u wakker. Hoop eigenlijk dat dit me bespaard blijft.
Wat bij mij toen hielp was tussen de middag niet gaan slapen maar gewoon rustig zitten en niks doen. Dan sliep ik s nachts beter.
We zulllen afwachten wat er nu gebeurd. Hoop eigenlijk niet nog zo'n nacht mee te maken!

Hallo dames,

Het lijkt er op dat we er allemaal last van hebben.
Ik wordt ook iedere nacht gemiddeld twee tot drie keer wakker omdat ik dan naar het toilet moet. Dan inderdaad over die koude gang, en kom je bijna niet meer in slaap.
Ik weet ook van gekkigheid niet meer hoe ik moet gaan liggen. kan niet op mij zij, kan niet meer op mijn buik liggen alleen nog maar op mijn rug, maar dan kom in niet in slaap.

Laten we hopen dat het snel beter wordt.

Sterkte allemaal met de onrustige nachtrust.

Normaal val ik direct weer in slaap als ik mijn bedje in duik. Nu ben ik gewoon klaar wakker als ik nog in bed lig. Maar dat heb ik nu ook 's ochtends vroeg. Normaal word ik met moeite wakker van de wekker, nu ben ik voor die tijd al klaar wakker.

Ik ga altijd maar even naar beneden, want in mijn bed woelen daar word niemand gelukkig van (en dan ben ik niet meer de enige die wakker is). Daar houd ik mezelf dan een beetje bezig met computeren, tv kijken, opruimen. Alles wat mijn gedachten maar afleidt. En daarna duik ik mijn bedje in, in de hoop toch nog in slaap te vallen.

Overdag slaap ik niet, sterker nog ik werk nog vrij veel. De kinderen zitten in de peuterpuberteit, dus die zijn heel druk en houden met ook wel bezig. Dus 's avonds ben ik echt wel moe. Ik val ook zonder problemen in slaap, maar na een paar uur.....

groetjes,
Martine

Hoi Meiden,

Ik mag denk ik mijn handen dichtknijpen dat ik nog redelijk goed slaap. Op t vele plassen 's nachts heb ik idd ook maar een plasemmer (met deksel, zo'n campingding) op de slk gezet, dan lig ik iig binnen no time weer in bed...(nadeel is wel dat als ik em 's ochtends leeg, ik sta te kokhalzen boven het toilet bah)

Wij hebben een waterbed en daarin kan ik nog vrij goed op mijn zij in slaap komen, zelfs nog even op mijn buik. Ik denk dat op mijn rug slapen toch uiteindelijk het beste ligt, want ik word altijd op mijn rug wakker... Nadeel is wel dat ik dan erg snurk, met mijn mond open slaap en 's ochtends een droge pijnlijke keel heb... hahaha t wordt er niet aangenamer op zo.

Ik lig geen uren wakker gelukkig maar word wel vaak wakker, en droom steeds erg raar en vervelend (nooit een mooie roze wolk droom over mijn babietje...) daardoor heb ik zelf wel t gevoel dat ik slecht slaap, maar volgens mijn   man ben ik niet wakker te krijgen en treft ie me voortdurend slapend aan. (hij slaapt erg licht)

Betere tips dan een glaasje melk en even lezen heb ik helaas niet...

lfs Mick

Terug
Bovenaan