probleem opgelost, nu het volgende

Heb Tjerk nu op 5x 200ml met alleen hongerig gezet. Zonder toevoegingen (hou graag mijn opties open voor als hij weer meer honger krijgt hahaha) Hij laat nu zelfs restjes staan. Maar nu heeft hij ontzettend veel last van harde ontlasting. Het komt nog wel iedere dag maar hij moet er heel veel moeite voor doen en het is heel hard. Iemand ideeen wat je daar tegen kunt doen?

floortje heeft ook moeite gehad met haar ontlasting als baby en ik deed een beetje zonnebloemolie.olijfolie door de fles lees een beetje maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Toen ging het veel beter moet ik zeggen.....

en je hebt van vsm iets wat helpt bij ontlasting krijgen is speciaal voor baby's.

p.s de zonnebloemolie/olijfolie kun je ook eerst geven bijv op een lepeltje en daarna gelijk de fles.
ik deed het ook wel eens op die manier en gaf het in het begin 4 x voor elke of bij elke voeding en later nog maar 1 of 2 keer op een dag....

Geen ervaring met harde ontlasting (hier spuit het eerder tot in z'n nek), maar die olie-oplossing lijkt me prima te werken!

Whahaha doet me denken aan de kraamweek.
Toen was ik de 4e dag nog niet naar de wc kunnen gaan en ik MOEST gepoept hebben kennelijk.
Voordat de kraamhulp wegging die dag, heeft ze me een glas jus d'orange gegeven met 1 eetlepel olijfolie.
Ze was de straat nog niet uit of ik zat op de pot! hihihi

Jullie zitten natuurlijk echt te wachten op deze info.....whahahahhaa

Zal het nog 1 dagje aankijken en anders ga ik inderdaad een druppeltje olie proberen.
@juul. je maakt mijn dag weer goed hahahaha. Ik zat er net op te wachten.

Je kunt lactulosesiroop halen bij de apotheek, mag je vrij kopen zonder recept van de huisarts.
baby's mogen er 5 ml van op een dag.
Het is afkomstig van de suikerbiet, smaakt mierzoet en het trekt vocht aan naar de darmpjes waardoor de ontlasting wat dunner word.
Het maakt de darmpjes niet lui, want ze moeten gewoon zelf aan het werk blijven.
Ze kunnen hiervan ook niet dik worden,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan