probleem

Hallo meiden!!

Ik heb weer es een probleem. Mijn dochter is 26 wk en sinds 2 dagen is het drama met de fles. Echt ongelofelijk hoor!!
Ze krijgt 5 flessen van 165cc aangeboden, maar ze drinkt de helft hiervan op. Dus per keer maar zo'n 80cc! Zo bizar, want hiervoor dronk ze bijna alle 5 leeg. Ook dat is niet veel, maar van geboorte af aan is ze al een kindje dat goed groeit op weinig voeding. De fruit- en groentehap wil ze best graag hebben en ook sap gaat er zonder probleem in.
Heeft iemand tips hoe ik haar weer de fles goed kan laten drinken??

Groetjes
Sandra (mv Daphne)

Hoi Sandra,

Misschien is het wel een sprongetje? Volgens het boek Oei ik groei maakt je kindje  in week 26 een sprong?

Ik hoop voor je dat ze snel weer goed gaat dirnken.
Groetjes Prutske

Hoi Sandra,

Mijn dochtertje heeft dat rond een maand of 5,5 gehad.
Ze dronk veel minder dan anders.
Toen ik het boekje van het CB eens na ging kijken (het is mijn 3e kindje, kijk bijna nooit meer in het boekje) bleek dat ze vanaf de 6 maanden nog maar 2 tot 3 flessen per dag nodig had.
Ze krijgt nu dus om 7.00 200cc Bv (gekolfd in fles)
                                                     10.00 1/2 potje fruit
                                                     11.30 ong. 120 cc in fles
                                                     14.30 1/2 tot 3/4 potje warm eten
                                                     17.00 fles (ze drinkt variërend van 90 tot 200 cc)
                                                    20.30 pap met lepel (ongeveer 150- 175 cc)
Vanaf dat moment heb ik ook besloten om me niet meer druk te maken om wat ze binnenkrijgt (de hoeveelheden) en ik moet zeggen dat zij er erg tevreden onder is.
Rond die ,5 maand had ik het idee dat ze aan het afvallenwas, de "plooien"werden duidelijk minder.
Nu met de pap erbij en soms wat meer warm eten verschijnen er weer nieuwe plooien. Ze groeit volgens mij weer goed.
Heel af en toe krijgt ze een "koekje"of rijstwafeltje, maar daar doet ze nog weinig mee.
Succes ermee.

Groetjes Judith

Hé,
Ik denk dat ze misschien een fles minder moet hebben. 5 flessen is best veel hoor. Kindjes geven zelf ook aan wanneer ze teveel krijgen.
Succes,
mama v Laurens

Ik heb het boek Oei ik Groei eens gelezen en nu denk ik zelf ook aan een sprongetje.
Toch vind ik het ook niet zo gek om op 4 flessen over te gaan. MAAR.... wat voor schema moet ik dan gaan aanhouden?? Nu met 5 flessen zitten we alsvolgt:

07.00 uur
11.00 uur
14.30 uur
18.30 uur
22.30 uur

En hoe dan met slapen? Nu slaapt ze nog van 08.00 tot 10.00 uur en van 12.00 tot 14.00 uur. Soms ook nog van 17.00 tot 18.00 uur.
Moet ik dan ook een slaapje gaan minderen??

Jemig, best ingewikkeld en moeilijk allemaal hoor!!

Groetjes
Sandra (mv Daphne)

hoi sandra

Ik zou aan het slaapje niets veranderen want dat heeft ze juist wel nodig

Ik zou de fles van 11.00 laten vervallen en deze vervangen door sap en evt fruithap. Dit vult niet zo erg als de fles en zal ze de   volgende fles erna wel willen drinken. En als je over gaat van 4 naar 3 voedingen dan kan je de middagfles laten vervangen door middel van een groentehap en sapje.

Ik hoop dat het lukt voor je en ik wens je veel succes en vooral plezier met je dochter

Liefs Danielle

Hoi Sandra

Ons cb geeft bij elke verandering van voeding hele handige schema's mee; het moment als er hapjes bij gaan komen of als de broodmaaltijd gaat komen.

Wat in mijn voedingsschema stond van het cb;
 Rond 5 maanden de 5e oftewel de laatste voeding langzaan afbouwen door tijdstip van de voeding langzaam te vervroegen (kind leert langzaam een langere nacht te slapen)
In principe heeft je kind dan voldoende aan 4 maal 200/220 ml.
 Het schema zag er als volgt uit:

7.00 fles   220
10.00 fruithapje ( paar hapjes om te wennen)
11.30 fles 220
16.00 groentehapje (paar hapje om te wennen)
16.30/16.45 fles 220
21.00 fles 220 (evt wat rijstebloem om de nacht door te komen)

Dit heb ik zo van de 5de tot aan de 6de maand gedaan.

Met 6 maand zag zijn schema er zo uit:

7.00 fles   200
9.30 fruithapje (inmiddels hele potje)
11.00 fles 200
15.00 fles 200
16.30/17.00 groentehapje (inmiddels hele potje)
19.00 fles 200 (evt rijstebloem erbij  voor de nacht)

Toen hij hele hapjes op kon heb ik zijn   fles hoeveelheid geminderd van 220 naar 200.
En langzamerhand is hij er aan gewend geraakt om langere nachten te maken.  

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

hoi Pamo,

Super bedankt voor je schema, daar heb ik echt wat aan. Ik vroeg me alleen af wanneer jouw kindje slaapt. Wij hebben nu het volgende schema.

07.00 fles
10.00 fruithap + sap
12.00 fles
16.00 fles
18.00/18.30 groente + sap
20.00 fles

Slapen doet ze van
08.00u tot 09.30/10.00u
12.30u tot 14.00u
en soms nog een uurtje van
16.30u tot 17.30/18.00

Nu zitten met het volgende probleem:
het laatste middagslaapje is geen suc6. De groentehap gaat er dan prima in, maar voor de fles is ze vaak véél te moe.
Hoe nu te handelen, want ik weet niet precies hoe het schema te veranderen!
HELLUP... ik zie het even niet meer!!

Groetjes
Sandra (mv Daphne)
Hoi Sandra

Ons cb geeft bij elke verandering van voeding hele handige schema's mee; het moment als er hapjes bij gaan komen of als de broodmaaltijd gaat komen.

Wat in mijn voedingsschema stond van het cb;
 Rond 5 maanden de 5e oftewel de laatste voeding langzaan afbouwen door tijdstip van de voeding langzaam te vervroegen (kind leert langzaam een langere nacht te slapen)
In principe heeft je kind dan voldoende aan 4 maal 200/220 ml.
 Het schema zag er als volgt uit:

7.00 fles   220
10.00 fruithapje ( paar hapjes om te wennen)
11.30 fles 220
16.00 groentehapje (paar hapje om te wennen)
16.30/16.45 fles 220
21.00 fles 220 (evt wat rijstebloem om de nacht door te komen)

Dit heb ik zo van de 5de tot aan de 6de maand gedaan.

Met 6 maand zag zijn schema er zo uit:

7.00 fles   200
9.30 fruithapje (inmiddels hele potje)
11.00 fles 200
15.00 fles 200
16.30/17.00 groentehapje (inmiddels hele potje)
19.00 fles 200 (evt rijstebloem erbij  voor de nacht)

Toen hij hele hapjes op kon heb ik zijn   fles hoeveelheid geminderd van 220 naar 200.
En langzamerhand is hij er aan gewend geraakt om langere nachten te maken.  

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Terug
Bovenaan