probleem...

hallo allemaal.vorige week zagen we op de termijn echo dat ons vruchtje al 3 weken niet meer gegroeid was,we hebben die zelfde dag besloten om een curretage te doen.vandaag dus een week geleden.geestelijk heb ik t gevoel de hele wereld weer aan te kunnen,maar lichaamlijk niet.vloei nog redelijk veel en voel me moe en futloos.ben vandaag na huisarts geweest omdat ik koorts had en keel en oorpijn.nou heb dus beginnende keel en ooronsteking.maar nu t probleem:mijn bedrijfsleider wil dus dat ik morgen kom werken!hij vind dat t nu wel kan.....en heeft ook nog eens personeel te kort zegt hij omdat er collegaas op vakantie zijn...wat moet ik hier nou mee?wat zouden jullie doen.de huisarts zei tegen mij dat ik niet gelijk 5 uur achter elkar moest gaan werken.zit namelijk 15 uur verdeelt over 3 dagen achter de kassa en kom daar alleen maar vanaf met een 15 minuten pauze.....
graag advies
groetjes monique

Hoihoi,

ten eerste wat jammer voor jullie dat jij een curretage moest ondergaan!

Wat betreft het advies: Als jij nog niet wilt/kan werken dan moet je het gewoon niet doen!!! Jouw werkgever kan jou niet verplichten te werken als jij nog ziek bent. Ook al doet hij moeilijk Dat mag gewoon niet!!!! Zeker nu je je niet lekker voelt door de keelontsteking. ziek = ziek. Ik zou het niet doen. Ook al voel je je beter zodra je weer gaat werken stort je weer helemaal in. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. Je bent zwanger geweest dus je hormonen veranderen en je heb een kleine operatie gehad.

Sterkte met herstellen en ik hoop dat je snel zwanger wordt en dat het dan wel goed mag gaan! En sterkte met je werk!

Ester

Wat een lul zeg, die werkgever. Nou hij kan je niet dwingen om te gaan werken hoor en al helemaal niet ontslaan. Ben je lid van de vakbond? Neem dan even contact met hen op, zoniet neem dan contact op met je arboarts (iedere werkgever is verplicht om bij een arbo organisatie aangesloten te zijn) of het uwv. Voor zwangeren gelden er zowieso bepaalde regels, maar ik weet niet hoe dat zit als je een miskraam hebt gehad.

Wat een lul zeg, die werkgever. Nou hij kan je niet dwingen om te gaan werken hoor en al helemaal niet ontslaan. Ben je lid van de vakbond? Neem dan even contact met hen op, zoniet neem dan contact op met je arboarts (iedere werkgever is verplicht om bij een arbo organisatie aangesloten te zijn) of het uwv. Voor zwangeren gelden er zowieso bepaalde regels, maar ik weet niet hoe dat zit als je een miskraam hebt gehad.

bedankt voor jullie reacties.ik heb hem gebled en die lul zegt gewoon je klinkt niet ziek.je klinkt meer als iemand die net uit bed komt.je zorgt maar dat je er vrijdag bent zegt ie!kom net weer van de ha vandaan omdat ik steeds meer klachten kreeg.heb 39 graden koorts.en kreeg er nu ook pijn op rug en borst bij.mag voorlopig niet werken.maar de ha wilde ook niet een brief schrijven ofzo.ben nu to de conclusie gekomen dat ik daar zo snel mogelijk weg wel bij mijn werk en ben dan ook open solicitaties aan t versturen.mijn man beld morgen dat ik voorlopig niet kom.

groetjes monique

hoi Monique,

Wat een lul die man. Maar hij bepaalt niet wanneer je weer gaat werken. Laat hem jou maar op laten roepen door de arbo. En in samenspraak met hem/haar kun je een plan van terugkeer maken.
Sterkte en laat je niet opnaaien.

groetjes,keesje

Jemig zeg,

Wat een lul. Je klinkt niet ziek. Moet je dan altijd een keelontsteking hebben om ziek te zijn! Sjongejonge! Kan het bijna niet geloven zeg.
Idd stuur de arboarts of iets dergelijk erop af. Zeker als je toch besloten hebt om daar weg te gaan!

Sterkte in elk geval!

Ester

Terug
Bovenaan