Probleempje en vraagje

Hoi mama's!

Mijn zoontje is nu 2.5 jaar oud en nu hebben we al een tijdje het volgende probleem! Hij slaat al zijn eten in zijn wang op en kauwt het niet en slikt het niet door! Alleen de dingen die hij echt lekker vindt eet hij wel direct op! Uren kan hij dit in zijn wangen houden..........bah! Hebben jullie een idee hoe we dit kunnen veranderen!
Ben op advies van het cb al begonnen met een stickerbeloningskalender! Dit werkte 2 dagen goed, maar toen begon het weer opnieuw, argggg!!!!!

En weten jullie hoeveel melk of melkproducten een kind van 2.5 jaar moet binnenkrijgen?

Groetjes en bedankt!!!
 
Heb net het nieuwe tijdschrift wij jonge ouders binnen gekregen en daar stond in dat kinderen vanaf 1 jaar dit nodig hebben per dag:

1-3 sneetjes brood besmeerd met margarine of halvarine
1,5 aardappek of opscheplepel rijst/pasta
75gr groente
1,5 vrucht
300ml melk en 1/2 plaak kaas
50 gr vlees. vis.kip of ei
0,8 liter drinken bijv water, thee, vruchtensap etc

 
Onze zoon (2,3 jaar) doet dit ook wanneer hij iets niet zo lekker vindt. Het helpt dan soms om hem een slok drinken te geven, dan slikt hij het automatisch door. Vaak spuugt hij dan trouwens ook alles uit voordat hij gaat drinken.......
Het helpt dan het beste wanneer we dit gedrag negeren.
Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt, in ieder geval veel succes gewenst!
groetjes van Ruth
 
Ik ben geen expert maar als ie niet wilt eten gewoon niets anders geven als hij honger heeft gaat hij vanzelf eten.   Geen lekkers je eet wat de pot schaft klaar.
 
dat heb ik vroeger als kind zelf gedaan en dan ging ik het uitspugen mijn moeder zegt altijd dat het vanzelf over ghaat is met mij ook gebeurt ik kreeg niks anders te eten en ook niet als ik naar bed moest na een tijdje ben ik hier volgens mam vanzelf mee gestopt
 
Terug
Bovenaan