probleempje

Hallo Allemaal.

Ik heb een vraag, ik zit er echt een beetje door heen. Mijn dochtertje van 5.5 maanden heft nu al 2 nachten heel hard liggen huilen/krijsen bijna niet stil te krijgen. Ik dacht eerst aan de tandjes omdat ze haar 2 ondertanden al heeft. Ik heb daar denitinox voor dat helpt wel aardig. Veder ben ik nu sinds deze week begonnen met een groente papje. Fruit mag ik niet mee beginnen dit van wege mijn eigen fruit allergie, is de kans groot dat mijn dochtertje di ook heeft (hoeft niet maar uit voorzorg) Ik heb de huisartsen post gebeld vannacht dit omdat ik echt ten einde raad was ze hulede en krijsde en ik kreeg haar niet stil hoe ik haar ook probeerde te troosten. Het ging me door merg en been. Ze zeiden dat het misschien door de overstap van voeding kwam dat de darmpjes daar even aan moesten wennen. Of dat het misschien allegie was van de voeding. Ik heb vanochtend de huisarts gebeld. zei zei me dat ik even moest overleggen met het CB die weten er meer van. Ik daar heen gebeld en me verhaal gedaan. Halve wege het gesprek begon me dochtertje weer zo hard te huilen en krijsen. Ze zeiden wat een driftig huiltje het is een pittig meisje met een eigen wil. Ik zei ja dat klopt wel een beetje. Toen zeiden ze mij van als ze huilt en je gaat er niet gelijk naar toe gaat ze dan over de rooie. Ja vaak wel hoe langer je wacht hoe erger het wordt. Nu zei ze dat wij begeleiding nodig hebben om om te gaan met dit driftige/pittige gedrag van onze dochter. Ik vroeg ook nog van is het misschien ook dat ze haar zin wil want als ik haar op de buik leg om haar nek spieren te oefenen heeft ze er snel genoeg van en dan begint ze te krijsen en net zo lang tot je haar omdraait. Ja zei ze dit is duidelijk dat driftige gedrag.

Nou nu maak ik mij een beetje zorgen want begleiding is nog al wat.
Het is mijn eerste kindje en alles is nieuw. Dus nu vroeg ik me af hebben meer mensen dit mee gemaakt.

Ze zeiden ook van als je er eemaal weet om te gaan komt het allemala goed maar deze baby`s hebben strenge regels nodig. Ik dacht regels voor een baby.

Ze slaapt ook nog bij ons op se slaap kamer. Stichting veilig slapen adviseerd een half jaar tot jaar je kindje bij je op de slaap kamer te houden van wege de veiligheid.

Wie kan mij helepen of me wat moet in spreken.
Alvast bedankt allemaal.
Groetjes
 
Dat is nogal een verhaal zeg! Het is inderdaad erg zwaar als het van die nachtbrakertjes zijn. Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad, achteraf denk ik aan combinatie van tandjes en overgang naat vaste voeding. Met strenge regels bedoelt het CB ongetwijfeld een zeer vaste regelmaat, voor alles (eten, drinken, slapen, spelen badderen) een vast tijdstip, dag in dag uit. Sinds ik dit zelf ben gaan toepassen gaat het echt heel goed met mijn zoontje, hij weet waar hij aan toe is en verwacht het nu ook. Dus inderdaad als je er mee om leert gaan en weet hoe te handelen en reageren op situaties sterkt het jezelf ook weer een beetje. Helaas zal het nog wel zwaar en redelijk vermoeiend blijven, dat merk ik zelf ook wel. Het is daarom heel belangrijk dat ook de leuke dingen blijft zien, de ontwikkeling het brabbelen, het samen 'spelen' enz enz Dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet! Dus meid heel veel sterkte en wijsheid toegewenstt
 
jeetje meid ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

Hebben ze al gekeken of ze verder geen last heeft van haar oortjes of keel?

Hier hebben we ook vaste "regels" idd als monica schrijft zo laat eten zo laat slapen enz enz. Hier geeft dat veel rust.

Misschien dat je een keer kan proberen om haar op haar eigen kamer te leggen wie weet komt ze daar meer tot rust?

Verder zou ik zelf vragen aan het cb wat ze verstaan onder begeleiding. En dan kan je altijd zelf nog beslissen of je dat wilt of niet. Want uit je verhaal maak ik op dat ze nu 2 nachten zo huilt maar maak niet op uit je verhaaltje dat ze "onhandelbaar" is.

Heel veel sterkte
 
Het lijkt me erg zwaar maar heb je zelf nagedacht wat het zou kunnen zijn. Buiten het feit dat je dochter driftig kan zijn wil nog niet zeggen dat dit het ook is. Is er iets veranderd? Heb je geprobeert om andere voeding te geven en kijken hoe het dan gaat. Vraag eens in je omgeving of ze ook vinden dat je kind driftig is? Wanneer is je kind driftig? Is het een patroon of misschien heeft ze wel last van haar nek als ze op haar buik ligt of is het haar te veel.
Ik zou ook gaan vragen waar die begeleiding onder verstaat en je kunt ook stoppen met de begeleiding als je niet vind dat het bij je past. Regelmaat is altijd een goede manier bij kinderen die wat onrustig zijn. Probeer niet te zwaar te tillen aan begeleiding alles wat je krijgt aangereikt bij de opvoeding van je kind is meegenomen. Je hoeft het niet alleen te doen gelukkig maar het is al zwaar genoeg.
 
Terug
Bovenaan