problemen borstvoeding

Onze dochter van 2 weken heeft vanaf het begin al problemen met borstvoeding. Ze valt telkens in slaap en krijgt zo niet genoeg melk binnen. We zijn daarom ook al vanaf dag 3 begonnen met afkolven van melk. Nu doen we allebei en de borst en flesje. Het probleem is dat als ze het flesje krijgt ze zo hongerig is dat ze het flesje in een paar minuten leeg drink en dit waarschijnlijk niet goed verdraagt en zo alles weer uitspuugd. We zijn van de week al een dag en nacht in het ziekenhuis geweest om te controleren maar daar zeggen ze dat ze groeit en het wel goed is. Voor mij is het niet goed. Want ik zie dat ze honger heeft en ik kan toch niet 24 uur per dag met haar aan de borst zitten. Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en hoe heb je het opgelost???

Yamila
 
Borstvoeding is de eerste weken lastig.
Ik ben er helaas ook mee moeten ophoude.
Heb nog wel lactatie deskundige gebelt, die komen langs voor een gratis advies (bij thuiszorg).
Ik raad je echt aan hun te bellen, ze hebben echt goed advies.
Ik had geen energie meer om opnieuw te beginnen en heb spijt dat ik niet eerder gebeld heb.
Wat het uitspugen van voeding betreft misschien is het gaatje van je speen te groot en krijgt ze het te snel binnen?
Succes er mee
Groetjes Natasja
 
Hoi Yamila,
Ik heb me de eerste weken ook erg druk gemaakt over of hij wel genoeg binnen kreeg. Onze zoon was en is nog steeds een hele trage drinker aan de borst.
Ik moest hem steeds stimuleren om te drinken en dat koste onwijs veel energie.
Wij wilde niet aan een speen maar hebben hier toch voor gekozen omdat hij een sterke zuigbehoefte had.
In het begin had hij ook erg veel last van darmkrampjes...soms moeilijk te zien of het krampen zijn of dat het honger is.

Net zoals Natasja al beschreven heeft zou ik als ik jou was ook contact opnemen met een lactatie deskundige.
Ik was ook bijna gestopt met het geven van BV maar met goede hulp van het CB geef ik mijn zoon van 7 maanden nu nog steeds 's morgens BV!
Heel veel succes, laat je niet gek maken he?? Kinderen worden ook groot en gezond van flesvoeding maar is de moeite waard om het nog even vol te houden!!!!
Groetjes Janine
 
hey,
probeer het niet te warm te maken als je haar de borst geeft,
als ze in slaap valt moet je haar wakker maken, zelfs een koud washandje kan oplossing bieden,
vergeet wel niet dat als je bv geeft ze niet evenveel drinken dan van flesvoeding, als je denkt dat ze te weinig drinkt, conroleer dat even, door haar te wegen voor de voeding en erna, zo kan je je ongeveer een beeld vormen van wat ze drinkt.
succes
 
Zou het kunnen dat het te lang duurdt voor de melk op gang komt en dat je kind zo te lang moet werken voor een klein beetje melk en hierdoor erg moe wordt. Misschien kun je eens proberen om met kolven de melktoevoer op gangte krijgen en haar dan aan te leggen.
Ik kan je inderdaad ook aanraden om contact op te nemen met de lactatiedeskundige van de thuiszorg.

Veel succes en ik hoop voor je dat je borstvoeding kunt blijven geven.
 
Hoi ik ken het probleem mijn zoontje valt ook steeds na een aantal minuten aan de borst in slaap. Maar hij drinkt ook in zijn slaap door als ik af en toe met mijn vinger langs zijn kin strijkt. Ik zit dus altijd lang te voeden soms wel 30 tot 45 min. Mijn zoontje wordt dinsdag 9 weken en slaapt steeds minder tijdens het voeden.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes merel
 
hallo heb zelf net een dochtertje van 5 weken en omdat ze zo snel dronk was ze daarna erg huilerig. maar ja borstvoeding zachter zetten dat wil niet he. daarom ben ik gaan kolven en krijgt ze de fles met de kleinste speen. zelfs dit ging te hard wel leeg binnen 6 minuten. nu doe ik er een paar schepjes johannes broodpitmeel door. de voeding word dikker zodat ze langer over de fles doet. hoop dat je er ook wat aan hebt. succes en groetjes
 
Hoi,

Zeker in het begin kan je haar zo vaak aanleggen als zij wil.

Misschien kan je haar tussen door eenkeertje verschonen, de koude lucht tegen de billen word ze misschien wat wakker van.

En als ze onrustig is na het drinken heeft ze dan honger of zuigbehoefte. Dat had ons meisje heel erg namelijk.

Zolang je kindje goed plast en poept dan krijgt ze genoeg binnen.

Heel veel succes
 
Terug
Bovenaan