Problemen met combineren werken en zwanger zijn???

A

Anoniem

Guest
Hai, ik ben 16 weken zwanger, en heb vanaf het begin al een moeilijke zwangerschap, veel flauwvallen, moe, gewrichtspijnen, migraine, emotioneel.
Nou werk ik 32 uur bij gehandicapten en zit ik ook nog 8 uur op school, ik werk nu in overleg met baas 16 uur en daarnaarst ga ik nog naar school, ook huiswerk moet gemaakt worden.
Ik vind het zo moeilijk om te werken en naar school te gaan, ik ben helemaal uitgeput   en ben bang ik ga instorten.
Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben, en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan?

Greetz Nancy

Hoi, naamgenootje :)

Ik ben nu 13 wkn en 5 dgn zwanger, al vanaf het begin was ik erg moe...
Heb gewoon geen fut meer, huishouden blijft liggen, pijn in mijn heupen en staartbotje, misselijk, flauwvallen, warm koud, bla bla...

Nu word ik donderdag op mijn ijzer en suikergehalte getest... mede door dat ik gister weer ben flauwgevallen. Misschien als ze daar wat vinden, en ik krijg ijzertabletten, dat ik ook wat meer energie krijg.

Qua werk, ik werk van half 9 tot vijf, een kantoorbaantje, klinkt leuk... en relaxed, maar ik heb erg veel verantwoording... na 3 uur kan ik gewoon niet meer... soms ga ik eerder naar huis... maar het geld moet ook binnen blijven komen, vooral nu, nu we nog goed en flink kunnen sparen. Misschien dat ik later wat minder ga werken... moet ik overleggen... kweetet ook niet zo goed...

Liefss..

Hoi Nancies :-D

Ik  ben pas 9 weken zwanger en ik ben echt niet vooruit te branden! Ik hoef nu even niet te werken, maar straks werk ik weer 3 dagen, en daarnaast studeer ik officieel ook nog full-time,pffff! Op dit moment gebeurt er dus niets aan die studie; ik ben doodop! Ik hoop dat het over een paar weken weer beter gaat...

Het lijkt me goed om met je bedrijfsarts of arboarts te gaan praten! Als je het niet trekt, is dat ook niet goed voor je kindje. Zoveel mogelijk rust nemen dus! Misschien kun je ook vriendinnen vragen je te helpen bij 't huishouden?

Sterkte!
~Hilde

Mijn eerste zwangerschap ging fluitend, behalve bekkenklachten. Dus nu had ik een beetje naief het idee dat dat wel weer zo zou zijn. Nou, mooi niet dus.
Ik ben ontzettend moe en merk echt dat ik geen reserves heb waar ik op kan terugvallen. Nu loopt aan het einde van het jaar mijn contract af en wil ik eerst zekerheid over mijn contract voordat ik mijn baas vertel dat we een tweede krijgen. En dan pas kan ik eventueel onderhandelen over minder werken. Maar voorlopig zit dat er niet in.

gelukkig kan ik wel redelijk vrij mijn werk indelen en heb ik ook wel eens een vergadering die vroeg afloopt, waardoor ik vroeg naar huis kan. Maar andersom komt helaas ook voor.

bij de eerste kon ik veel aan mijn man overlaten; die was toen werkzoekend. Maar nu heeft hij net een nieuwe baan en is dus zelf ook vaak moe. Geen handige combi kan ik je vertellen. Maar ik merk nu al dat het weer iets beter gaat dan de allereerste weken.

succes allemaal
greet

Hoi hoi,

Ik vind het superherkenbaar. Ik ben 24 weken zwanger. Sta 5 dagen voor de klas en ben nooit voor 5 uur weg. Op zich zou ik het prima redden als ik elke dag keurig om 5 uur naar huis kon. Je zou toch denken dat dat niet teveel gevraagd is. Soms maak ik belachelijk lange dagen.
Mijn baas neemt me niet echt serieus. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik het niet trek maar nee ik moet toch echt bij alle vergaderingen aanwezig zijn enz. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan volhouden. Vannacht heb ik de halve nacht harde buiken gehad. Hebben jullie tips? Ik zie het niet meer zitten.

Groetjes Juffie

Heel herkenbaar!
ik ben nu 18wk4dg zwanger. En vooral in het begin was werken
een hel. Ik werk in een eethuis, en heb daar vele taken.
Vooral in die warme weken, hield ik het amper een half uur vol!!
Zeer vervelend en dat heeft mn baas ook niet vriendelijker gemaakt.
Ik ben nu zelf op zoek naar ander werk. Vind dat mn baas zich
de afgelopen tijd niet profesioneel heeft gedragen.
Dat jaagde me zoveel stress aan, dat ik eerst veel steken in
mn buik had en nu af en toe nog heb!!!
Probeer zoveel mogelijk een tussenweg te vinden met prive en werk.
Stress vermijden is een pre, als je relaxt ben scheelt dat zoveel!

ik wens je heel veel succes
groetjes
Hanna

Hoi,

een vervelende situatie waar je wel wat aan moet doen. Je kunt beter minder werken en het werk wat je dan wel kan doen vol energie doen dan je contract uren te werken en niets meer te kunnen.

Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik van week 5 tot halverwege de zwangerschap per dag 2,5 uur minder gewerkt. Ik was ziek ivm zwangerschap en mijn werkgever kon voor die uren iemand inhuren (want hij krijgt het geld terug van het UWV). Deze 2,5 uur heb ik gebruikt om 's middags te slapen. Ik vond dat ik naast een prettige collega ook een leuke vrouw van en gezellige mama moest zijn. Dit heeft mij echt door de eerste maanden geholpen en daarna kon ik weer fit aan de slag. De enige die het er eigenlijk niet mee eens was was de arbo arts. Zij vond dat ik een jonge vrouw was en eigenlijk nergens last van mocht hebben. Het UWV daarintegen heeft een keer gebeld hoe het ging en of ik weer volledig ging werken. Gelukkig had ik mijn collega's en leidinggevende pal achter mij staan.

Ik zou zeggen kies voor je zelf en dat kleine hummeltje in je buik!!

sterkte

mama raf
mama van raf en ellemijn 15/05/06

ik ben nu bijna 18 wk zwanger en moet echt kalm aan doen anders krijg ik rugpijn en last van duizeligheid.ben ook erg snel moe.ik had eerst 2 banen,heb er 1 opgezegt.werk nu alleen nog op een kinderdagverblijf.ik heb aangegeven kalm aan te willen doen.een collega van mij zit in de ziektewet ivm bekkenklachten(30 wk zwanger) en ik werk nu in haar plaats 3 middagen per week op de buitenschoolse opvang.een vorm van aangepast werk dus.daar heb je recht op als zwangere.ook heb je recht op extra pauzes en in het ergste geval kun je deels in   de ziektewet.wees niet bang dat je je aansteld!!gewoon maatregelen nemen.dalijk ben je total loss als je moet bevallen.dat kan t niet waard zijn toch?
groetjes kari

Terug
Bovenaan