Problemen met eten

Hallo allemaal,

Wij hebben een zoontje van 4 maanden. Sinds een aantal weken eet hij slecht.
We zijn begonnen met borstvoeding, maar na 10 weken ben ik hiermee gestopt (hij niet aan de borst wilde, waardoor ik moest kolven, ik al twee keer een borstonsteking had gehad en last had van tepelkloven).

We zijn begonnen met Friso normaal, maar omdat hij hier na 2 uur alweer honger van kreeg, zijn wij overgegaan naar de hongerige baby versie. Dit ging goed, totdat het in mei mooi weer werd. Door de warmte ging hij steeds slechter eten, sindsdien wordt het steeds erger.

Op het consultatiebureau kreeg ik op mijn kop omdat hij te weinig weeg (bijna 6 kg).

Hij eet ongeveer 4 x per dag zo rond de 140 ml, alleen de laatste fles eet hij goed 210 water en dan (7 scheppen friso en 3 schepjes rijstebloem).
Ik heb al geprobeerd om overdags ook rijstebloem erbij te geven, maar daar trapt hij niet in.

Het is een waar gevecht om hem overdags te laten drinken. Hij begint dan met zijn hoofd te draaien en constant te strekken.

Heeft iemand nog een idee?

Groeten,
Jitske
 
Kan het zijn dat hij (koemelk) allergie heeft? Dat kan zich ook uiten in slecht eten, slecht groeien.

Ik weet van het bijvoedingsforum (dus al wel oudere kindjes) dat sommige kindjes automatisch dingen weigeren waar ze (naar later blijkt) dus allergisch voor zijn. Niet altijd is gelijk heel duidelijk te zien dat er sprake is van een allergie.

Probeer het anders een  tijdje uit (pepti). Kijken of daar meer/vaker van gedronken wordt. En dan misschien geen 4x aanbieden, maar op verzoek. En als hij niet vraagt, (tijdelijk) iedere 2 á 3 uur. Weet niet waarom je 4x geeft, is vaak wel het advies van het cb, maar ook kv kun je (met een max van 1 liter p/d) op verzoek geven.
 
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest . Hij krijgt wel 5 flessen op een dag.
Doordat hij erg gaat huilen maak ik me toch wel zorgen. Misschien toch maar even langs de dokter.
 
Terug
Bovenaan