problemen met hypoallergeen voeding

Hallo,

de vorige keer heb ik hier een bericht neergezet,dat ik wat problemen met de voeding van mijn dochter heb,wat ik nu nog steeds heb.
(Ze is vandaag 1 maand geworden.)
Ik gebruik Hypoallergeen van Friso,omdat mijn oudste dochter eerst een eiwitallergie en constitutioneel eczeem heeft(die heeft ze van mij,maar ik ben er over heen gegroeid en heb alleen een katten allergie en mijn bij mijn man in familie zit astma)

Nu krijg ik geen vast schema.Daarnaast haal ik om de 3 uur voeden niet eens.dan komt ze om de 1.5,dan weer 2,5 uur..

Ik heb 3 keer het cb gebeld.daar krijg ik iedere keer ander antwoord.donderdag wezen wegen.Toen woog ze 3280.Ik heb maar meteen gevraagd wat te doen.Het antwoord was dan ook,te verhogen van 100 naar 110 of meer.en om de 3 uur voeden.(mocht niet overgaan op hongerige baby's,of normale voeding)
Met als gevolg,dat we van 7 voedingen ineens weer op 8 voedingen zitten.En dan drinkt ze tussen 110/130.Met daar weer een gevolg,van dat we wederom 2 keer per nacht uit moeten en ze een totaal van 850 cc per 24 uur achter de kiezen heeft.
Ik kan niet blijven ophogen,want als we dat doen,dan zou ze over een week al 1000 cc per 24 uur drinken en dan gaat ze meer vragen.Dit is niet de bedoeling. en laten huilen van de honger is ook niet echt iets(zeker als ze dan 30 min tot 1.5 uur per keer moet wachten)

Neem nou bijv vandaag.
Mijn oudste kan niet tegen te veel prikkels(4 jaar) dus moeten we haar vertellen wat we die dag gaan doen,zodat zij weet,wat er gaat komen.

Dit was onze dagindeling.Andy eten geven,samen naar de bakker en Lidl wandelen voor wat boodschapjes,samen voor Oma een tekening kleuren,Andy eten geven,samen wiien en lekker een boterham eten,douchen,Andy eten geven.
Maar Andy gooide roet in het eten,gevolg Zij moest alleen de tekening voor oma maken en wiien hebben we maar niet gedaan,omdat ze wederom zo vaak kwam.

Daarnaast raken mijn man en ik oververmoeid,iets wat ik bij mijn oudste niet had.
Plus een de oudste te weinig aandacht krijgt,waardoor ze positieve en negatieve aandacht vraagt en soms erg gefrustreerd van raakt.
Ik ga dit dinsdag ook echt aankaarten bij het cb,want dit kan echt niet anders.

Welke moeders hebben dit ook en hoe hebben jullie dit aangepakt.
Ik ben dus ook de wanhoop nabij.
Als dit bij het cb niet werkt,dan ga ik het hogerop zoeken.Namelijk de huisarts.
 
Het valt niet altijd mee heh, om je leven weer een beetje op regel te krijgen met een nieuw, druk gezin.... Heb je je jongste dochter al eens bij je gedragen in een draagdoek (en dan bedoel ik een échte draagdoek, een knoopdoek dus of een ringsling ;-))? Dan kan ze na haar voeding lekker tegen je aan zitten. Het huid-op-huidcontact, jouw lichaamsgeur en jouw hartslag zijn bekend en vertrouwd voor haar. Het dragen zal rustgevend werken, voor je dochtertje en ook voor jou. De kans is groot dat ze op die manier langer zal slapen tussen twee voedingen (als je even gaat stofzuigen met haar in de doek, is ze waarschijnlijk zo in dromenland ;-)). Ook heb je zo je handen even vrij, zodat je op je gemak met wat anders bezig kunt zijn. Op www.doekentheek.be kun je al ontzettend veel goede informatie vinden over draagdoeken en dragen. Ook kun je er demonstratiefilmpjes bekijken, wat prettig kan zijn om het knopen goed onder de knie te krijgen.
 
Yvonnez,dank je voor je info.
Maar helaas kan ik mijn dochter tussen de voedingen in niet in een draagdoek dragen.
Voor eventjes naar het brengen naar school is niet erg,maar ik heb een hernia gehad,dat begon nog voor de oudste was geboren.Ik daaraan geopereerd en mij werd gezegd,dat ik geen 20 kilo en meer mag tillen.Nu is een baby geen 20 kilo.
Maar ik mag niet de hele dag tillen,omdat ik altijd een rugpatient zou blijven .In deze zwangerschap had ik dus ook last van mijn rug.

Anyway ook heb ik geprobeerd door haar rustig te krijgen door haar tegen mij aan te houden en naar mijn hartslag te laten luisteren.maar ze ligt te zoeken en begint wederom te huilen en daarna te krijsen.en ja ze blijft alleen stil als ik wandel,maar ik kan tocg niet iedere keer 3 uur wandelen voordat ik haar voeding geef.

Overigens kreeg mijn oudste friso 1 en die kwam met 4.5 weken netjes om de 3 uur en sliep zelfs met 6 weken door.Na 11 uur werd ze om 6.00 wakker.
 
Hoi,

Moeilijk en zwaar voor je zeg!! Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit!! Misschien toch overgaan op de voeding voor hongerige baby's? of een combi hiervan? Ik gebruikte bij mn dochter de gewone (ook zij kreeg friso) en als ze dan last had van krampjes deed ik er 1 of 2 schepjes bij van de voeding tegen krampjes en spugen. (ben de naam even kwijt hihi) Ik weet niet of je de hypoallergeen ook met de hongerige kan mengen, maar dat kun je zo even navragen bij friso. Op hun site staat het telnr. Op het cb zeiden bij mij dat mengen best kon. Hopelijk gaat het snel wat beter en heb je weer wat meer rust!!

Liefs!
 
Stan51, je dochter is pas 4 weken en weegt ongeveer 3300 gram, ik denk dat je te veel verwacht van zo'n kleintje.
Dat ze nog geen ritme heeft is niet vreemd en ook 8 voedingen is niet extreem. Nachtvoedingen zijn tot 3 maanden heel normaal, en vaak duurt het zelfs langer.
Een nieuwe baby zorgt binnen een gezin een tijd voor onrust, iedereen moet wennen, oudere kinderen opnieuw hun plekje vinden en een dag is niet te voorspellen. Lastig, maar het is, denk ik, niet anders.
Mijn ervaring is dat je het jezelf het makkelijkst maakt als je meegaat in het ritme van de baby, voeden als je dochter honger heeft (overdag niet langer dan 4 uur ertussen laten) en laten slapen als ze moe is. Dan zal ze het minste huilen en is er de meeste rust.

P.S. Hypoallergene voeding mengen kan niet, dan krijgt de baby gelijk allergenen binnen en kan daar gelijk een reactie op krijgen.
 
Mijn dochter is nu bijna 5 weken oud,maar drinkt nu ontzettend veel.
Ik geef haar 7 flessen van 120 water plus 4 scheppen,plus 1/2 schep nutriton wat op 130 cc uit komt.Die drinkt ze dus keurig leeg.
Ze is net over de 3.5 kilo heen.Vind het toch wel een beetje veel.Ze zit dan al op 910cc.
plus,dat door de hypo de ontlasting moeilijk gaat.Ze heeft er veel pijn aan
 
Terug
Bovenaan