Problemen met in slaap komen

Mijn dreumes van 15 maanden is altijd heel zoet naar bed gegaan, zowel voor zijn slaapjes overdag als savonds.
Nu sinds een paar dagen is het totale hysterie voor alle slaapjes. Zodra we al naar boven lopen en hij weet dat ie moet gaan slapen begint ie al te piepen.
Zodra ik er naast zit gaat het goed maar Zodra ik wegloop is het gillen.
Iemand tips? Nu zit ik er naast tot ie slaapt, maar ik wil dat niet blijven doen want dan kan ie straks niet meer slapen zonder dat er iemand naast zit.
 
Klinkt als verlatingsangst. Had onze oudste ook rond 1 jaar. Bij ons was het ook een weekje uitzingen. Nu zijn onze jongens makkelijke slapers dus dat is misschien niet helemaal eerlijk

Misschien ook een idee om middagdutje in te korten? Dat ie dus echt goed moe is savonds en ietsje eerder naar bed toe.
 
Mijn zoontje had dit ook rond 15 mnd. Was echt verlatingsangst. Ook bij hem gebleven tot hij sliep en snachts kwam hij bij ons als hij wakker werd. Na een halfjaar gingdie feesten bij ons in bed en toen zijn we bij hem gaan zitten snachts als hij wakker werd. Tegenwoordig slaapt hij alweer een tijdlang door. Zitten we savonds heel even bij zn bedje en gaat hij zelf slapen.

Probeer niet te denken dat hij straks niet anders meer kan dan jullie als hij moet gaan slapen. Hij heeft je nu nodig en hoe fijn is het dat jullie er voor hem kunnen zijn en hem geborgenheid kunnen geven. Op termijn komt het echt goed, ik ken geen kids van 16 die nog hun moeder naast hun bed hebben zitten tot ze slapen...
 
Dank voor de reacties, het is heel dubbel. Want normaal werd ie rond half 6 even wakker en dan viel ie nog in slaap.
Nu wordt ie tussen half kwart voor 5 en half 6 keer wakker en gaat ie lopen miepen. Meer zeurende toon. Ook als je hem in bed neemt blijft ie "zeuren".
Het is dus niet alleen t in slaap vallen maar ook als ie naast je ligt, dat ie niet tevreden is.
 
Terug
Bovenaan