problemen met overstappen op flesvoeding

Mijn dochter (4 en een halve maand oud) krijgt nog borstvoeding. Ik kolfde al eens en dan kreeg ze haar voeding uit de fles. Nu kwam het steeds vaker voor dat ik er veel minder uit haalde dan zij blijkbaar wilde drinken. (we hebben helaas weinig regelmaat, dus de hoeveelheden verschillen ook wel eens)
Uiteindelijk hebben we besloten om haar de avondvoeding deels te vervangen door flesvoeding. Een aantal dagen de kant-en-klare voeding (standaard) van Nutrilon geprobeerd, dat ging  redelijk goed en het gaf mij de rust zodat ik zeker wist dat ze niets tekort kwam. Dus ik kocht de gewone poeder. Dit wil ze absoluut niet: mijn man lukte het de eerste dag niet, de tweede dag heb ik er 100 cc ingekregen met heeeeeel veel moeite (dit kwam er later ook nog gedeeltelijk uit a die tijd), en ook de oppas lukte het niet. De borst wil ze wel en ook de moedermelk uit fles wil ze wel al was ze wel wat achterdochtig na de flesvoeding.

Heeft iemand een idee of oplossing voor mij. Misschien een ander merk of een trucje dat ik kan proberen. Laat het mij weten

gr Silvia

Nou, sorry ik heb geen tips, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de tips van anderen. Mijn zoontje drinkt nu ook bv, soms uit de fles, en kant en klare Nutrilon vind hij prima. Heb er nooit aan gedacht dat hij de poedervariant misschien wel niet lekker zou vinden. Ik ga over een maand de bv afbouwen, dus dan gaan we ook op de poeder-koe over. Ben benieuwd of er moeders zjin met ervaring.
Jij in ieder geval heel veel sterkte ermee.
Liefs Phira

Hoi Silvia,

Wat je kunt proberen is de Nutrilonvoeding te mengen met wat afgekolfde moedermelk. Steeds meer Nutrilon en minder moedermelk gaan geven.
Mijn dochter is ook een stijf kop ze heeft 1 keer een flesje nutrilon opgedronken en daarna niet meer. Nu ben ik in de gelegenheid om haar bijna altijd live te voeden dus dat hebben we tot 10 mnd gedaan en daarna ben ik overgegaan op karnelmelk en yoghurt ze lust nog steeds geen melk.
Maar als ik jou was zou ik het op bovenstaande manier eens proberen misschien went ze dan langzaam aan de smaak van Nutrilon.

Succes en sterkte.

Groetjes Marian

Hoi Silvia,

Gelukkig had mijn zoontje bij 3,5 maand geen last met de overstap, maar ik heb in die tijd wel wat tips van mensen gekregen.
Het mengen van bv en fv werd mij ook verteld.
Probeer de flesjes zelf te geven en dit later door anderen te laten doen. Dan is het toch vertrouwd dat ze van jou drinken krijgt.
Je zou ook een andere vorm speen kunnen nemen.
Ik heb zelfs van iemand gehoord die de flessenspeen tussen haar borsten deed tijdens de bv zodat haar kindje ook de geur van de speen rook tijdens het drinken. Dat kindje is uiteindelijk wel uit de fles gaan drinken. Of dit het was dat er aan heeft meegeholpen weet je natuurlijk nooit, maar het is makkelijk te proberen. Lijkt me alleen een beetje apart zitten.

Succes!
Groetjes,
Marianne

Hallo mama's van NL

Ik heb de oplossing gevonden (voor ons althans), voor wie nog wel met dit probleem zit. Ik ben overgestapt op Similac, dat hielp. Ze drinkt het nu in ieder geval. Nog steeds wel problemen met regelmaat (te weinig en veel te vaak, vooral 's nachts).
Een tip die ik ook heb gekregen is: een beetje Nutrix toevoegen. Dit ga ik alsnog 's avons proberen om te kijken of ze dan beter doorslaapt 's nachts.

groetjes mama van Marieke

hoi,

van borts naar de fles heb ik geen probleem mee gehad maar wel van kunstvoeding naar gewone melk. ik kreeg de advies om steeds 30 cc minderkunstvoeding in de fles te doen en in plaats daarvan gewone melk. en dat steeds zo de kunstvoeding afgebouwt.

misschien lukt het bij jullie ook wel om op deze manier borstvoeding af te bouwen en geleidelijk over testappen op andere melk

suc6 melek

Terug
Bovenaan