Problemen met zoon

Hallo,

Onze zoon die in september 3 jaar wordt, heeft helaas wat gebrekken.

Hij is geboren met een klein beetje eczeem, maar toen hij 2 jaar werd zat die helemaal onder. Daarvoor zijn wij onder behandeling geweest bij het WKZ in Utrecht, dit traject duurde c.a. 6 maanden, en is gelukkig afgerond.

Tussentijds staan wij ook ter behandeling bij het Radboud in Nijmegen omdat hij hypermobiel is en hij zijn benen niet goed optilt, en zijn groei/gewicht blijft achter. Hij is daar tevens gecheckt op verschillende (spier)ziektes etc. d.m.v. bloedafnames. Dat was allemaal negatief gelukkig, hij is recent gecheckt op stofwisselingsziekten waarvan wij in september de uitslag krijgen.

Ook tussentijds lopen wij bij de Gelderse Vallei in Ede bij de dietist, vanwege zijn groeiachterstand. Ongeveer 4 maanden geleden zijn wij begonnen met het geven van bijvoeding, op advies van het ziekenhuis (hij kreeg dagelijks al wel genoeg calorieën binnen, maar dit is ter aanvulling). Nu hebben we 2 weken geleden een groei check gehad, en hij is qua groei in 4 maanden tijd geen centimeter gegroeid en qua gewicht is hij maar 200gr aangekomen.

Hij is nu 0.87 cm en weegt 11.4 KG. Wij beginnen ons langzamerhand wel zorgen te maken omdat er letterlijk en figuurlijk geen groei in zit. Hebben meerdere mensen hier ervaring mee? Tevens speelt de stofwisselingstest ook een grote rol in de zorgen wat wij op dit moment hebben.
 
Ja dat klinkt best zorgwekkend. Onze dochter kreeg met 1 jaar hypercalorische voeding, maar daarmee groeide ze niet echt harder, en de krampjes en reflux kwamen daarvan volle bak terug. En ze ging minder eten.
Ik hoop dat dat bij jullie zoon beter gaat. En vooral ook dat de uitkomst uit al die onderzoeken iets verhelpbaars zal zijn.
Sterkte met het traject.
 
Ik kan wel zeggen dat onze dochter ook nier groot is zeggen ze elke keer bij het consultatiebureau 
Ze is nu 5 jaar en is 104 cm en 15 kilo.
Mijn andere dochter waren ook altijd klein bij hun hadden ze het vaak over groeihormonen heb ik niet gedaan en de oudste van 16 jaar is mij nu voorbij gegroeid.
Andere dochter is 13 jaar en 152 cm dus ook niet groot.
 
 
Overigens vind ik 11.4 kg niet echt een raar gewicht hoor. Mijn zoontje van bijna 3 weegt bijna 15 kilo en draagt maat 98/104 maar we hebben een neefje die iets ouder is en net maat 86 uit is... groeit dan ook onder de onderlijn.. maar ja.. ieder zn eigen lijntje?! Zijn jullie zelf lang?!
Misschien maaktie over een paar weken ineens een groeispurt?!
Het is zo verschillend.. een nichtje van ons is 2 en draagt maat 86 terwijl onze dochter van 1 net zo groot is en ook maat 86 draagt.
Dat meisje is gewoon klein en heeft korte benen.. haar vader is ook klein..
Wat ik dus wil zeggen is dat het misschien allemaal reuze meevalt.. al begrijp ik je zorgen heel erg goed! Je zou het ook nog eens in het alternatieve circuit kunnen zoeken..een orthomoleculair therapeut of homeopaat bijv?
 
Bedankt allemaal!


Ik ben 1.87, maar mijn vriendin + schoonouders zijn klein (rond de 1.60. Mijn dochter is wel gemiddelde lengte, en nooit last gehad van groeistoornissen o.i.d. gelukkig.
Ik ga zeker wat met jullie tips doen bedankt nogmaals!
 
Mijn jongste dochter is 2,5 en is ook klein. Ze draagt sinds kort maat 86 en woog echt heel lang 10kg. Nu eindelijk 10.5/11 kg (afhankelijk van wanneer ik weeg). Omdat mijn dochter zich goed ontwikkeld maak ik me er niet zo’n zorgen over maar ik kan me wel voorstellen dat dat bij jouw zoontje anders is.
Maar wat ik wil zeggen is dat het in mijn ogen niet perse gek is om zo klein te zijn.
Ik ga heel hard duimen dat het geen stofwisselingsziekte is. En wat goed dat jullie er in ieder geval alles aan doen om uit te sluiten of er iets aan de hand is. Veel succes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan