problemen met zuurgraad!

hoi dames,

kheb ff jullie hulp nodig!
ik ben in augustus 2003 gestopt met orgametril (hormoonpil wat je menstruatie stil legt omdat ik endometriose heb) ik ben 4 jaar niet ongesteld geweest.
sinds ik gestopt ben kwam mijn ongi goed op gang en ook met regelmaat dus daar is nix mee aan de hand. nu mijn probleem:
doordat ik gestopt ben met orgametril kon mijn vagina zich zelf niet meer op de normale ph waardezuurgraad krijgen zeg maar. wat als gevolg had dat ik erg zuur rook (sorry voor de info) en ook veel afscheiding had.
ben bij de ha geweest en die zei me dat ik schimmelinfectie had. tabletten voor gehad, maar het ging niet weg! nou dacht ik al geen schimmelinfectie te hebben, want dit had ik wel herkend maar ja ik wilde alles proberen om er vanaf te komen!
toen ik onlangs bij de gyn was heb ik t hem gevraagd, en hij zei mij dat ik inderdaad geen schimmelinfectie had, maar dat mijn zuurgraad/ph zodanig verstoord was dat mijn vagina m inderdaad niet meer zelf goed kon krijgen. kreeg van hem normaflora, een nieuw medicijn die het weer in orde moest maken. heb ik 6 dagen zo'n tablet vaginaal moeten gebruiken, en toen ik daar mee klaar was kreeg ik wel een gigantische schimmelinfectie!!! grrr. heb nu weer 3 dagen vaginale schimmeltabletten gebruikt, en een zalf voor uitwendig gebruik. uit voorzorg heeft mijn partner de zalf ook gebruikt voor het geval hij mij anders weer besmet!
nu heb ik vandaag mijn eisprong, dus hebben we wel geklust de afgelopen dagen (niet zo veel als anders maar wel om de dag zeg maar) kan iemand mij vertellen of het zaad van mijn vriend een schimmeldodend middel kan overleven?? het is niet zaaddodend, en je mag het ook gebruiken als je zwanger bent/borstvoeding geeft, dus zo "sterk" zal het niet zijn toch??

heeft iemand nog meer tips om je zuurgraad op peil te krijgen. een vaginale douche wordt ten strengste afgeraden, dat gebruikte ik in het begin ook, maar nu dus niet meer! ik moet nu natuurlijk ff afwachten wat mijn zuurgraad gaat doen na mijn kuurtje! maar heb vandit alles nu al bijna 1 jaar last!! ben het nu een beetje zat!!

ik hoop echt dat iemand me wat tips kan geven, want je voelt je er behoorlijk onzeker en rot door!!
bedankt meiden!!

xx anoniem

Hoi anoniem,

Ik las je nare verhaal, vervelend voor je zeg. Kan me voorstellen dat je er rot door voelt...
Ik kan geen antwoorden geven, maar wil je wel even een hart onder de riem steken. Misschien weten Lis of Inge meer, zij zijn hier de endodeskundigen.

Veel sterkte,
Suus

Hoi anoniem,

Wat een akelig verhaal zeg, en zo'n gezeik he, met die schimmelinfectie, heb ik zelf ook nog wel eens last van.
Ik weet wel dat de schimmeldodende medicijnen geen invloed hebben op het zaad, tenminste dat zegt mijn dokter. In principe zou dat dus goed moeten gaan, maar of het echt prettig is........ bij mij doet het altijd behoorlijk pijn en dus weinig zin in vrijen.

Verder kan ik je helaas niet helpen, veel sterkte ermee.

Liefs,
Joan

lieve joan,

heel erg bedankt vast voor je bericht. doet me goed te horen dat het zaad van mijn vriend er blijkbaar niets onder te lijden heeft gehad!
echt prettig was het ook niet om te klussen, voor ons allebei niet, maar omdat we iedere kans willen aangrijpen om zwanger te worden hebben we het wel gedaan. hopelijk met resultaat haha

bedankt nogmaals
xx

he anoniem,
ik kan je helaas niet helpen, hier heb ik geen ervaring mee. bij mij is de endo heel laat pas ontdekt dus ik heb een operatie en darna een kuur gehad, maar dus niet zon lange periode hormonen als jij en dat is waarschijnlijk waardoor t komt niewaar? ik hoop echt dat t goed komt want dit soort dingen maakt t allemaal nog meoilijker! heel veel succes, lis

Terug
Bovenaan