Problemen na ziekenhuis opname

Hallo lieve ouders.

Mijn zoontje van 3jaar is deze week voor de 7de keer opgenomen in het ziekenhuis ivm benauwdheid. Ze vermoeden astma en hooikoorts ( zit bij papa in de familie)

Na weer 3 dagen vernevelen  ( ventolin) en kuur prednison mochten wij weer naar huis.

De voorgaande opnames heeft hij thuis niet veel problemen gehad op het licht opvliegende , agressief en druk gedrag wat na een paar dagen afnam. Is hij nu opeens heel aanhankelijk en niet in bed te krijgen, als hij uiteindelijk slaapt staat ie na wat uurtjes weer beneden en zegt dood leuk ik hoef niet te slapen en ik wil niet slapen. Als ik dan tegen hem zeg kom ik breng je naar bed begint hij meteen te huilen en klemt zich vast aan papa of aan kussen van dd bank. Hij wil ook niet meer alleen in slaap vallen ( wat ik opzich begrijp na 3 dagen mama bij je aan het bedje in het ziekenhuis) ook raakt hij helemaal in paniek als je weg loopt. Soms als hij slaapt en ik loop weg begint hij te krijsen alsof hij toch niet diep genoeg in slaap valt en alles merkt. Terwijl ik normaal gewoon weg kan lopen als hij slaapt

Hij moet in de ochtend vroeg op ivm oppas en wij 2e aan het werk moeten. Natuurlijk niet meteen na thuiskomt van opnamen.

Kan dit een trauma zijn van de opnamen of is dit gewoon normaal verwerkings proces? Ik vind het zo lastig omdat hij het de voorbije 6x niet heeft gehad.

ik maak mij namelijk een beetje zorgen als hij dadelijk weer naar oppas gaat, hij heeft tevens altijd problemen gehad als ik hem naar oppas breng hij erg veel huilt en lichtelijk hysterisch word.

Zijn er ouders die dit bekend voorkomt en goede tips voor mij hebben?

Groetjes bezorgen mama

Terug
Bovenaan