Ik weet niet hoe het zit met een contract ontbinden vanuit hun kant.
Verder heb ik alleen ervaring maar dan van de andere kant, een jongetje waar mijn zoontje destijds mee speelde, hij had achterstand in zijn spraak, mijn zoon liep juist voor. Ze konden heel leuk spelen (vriendjes) maar in een split second haalde dat jongetje uit en had mijn zoon weer een kras te pakken. Is toen ook met de directrice van de opvang besproken, leidsters vonden het moeilijk want het kon niet wat er gebeurde ivm veiligheid. Ik zat op die opvangdag ook niet meer lekker te werken want misschien had mijn zoon weer een (diepe) kras. Uiteindelijk hebben de ouders (voor zover ik gehoord heb) dat jongetje van de opvang afgehaald.. Ik voelde me heel rot tegenover die ouders, maar niet ten koste van mijn kind (1 litteken op zijn wang heeft ie nog 2 jaar gehad). Die ouders hadden trouwens wel alle hulp ingeschakeld en leidsters waren ook alert, maar toch, het is 1 seconde en dan kan het al gebeurd zijn. Ergens nu ik dit zo typ kan ik me wel voorstellen dat ze het contract ontbinden als je niet wil laten observeren. Ze moeten de veiligheid kunnen garanderen. Ik heb dit gedeeld zodat je ook een verhaal van de andere kant hoort..
Dus ik zou zeggen, ga akkoord met observeren, je helpt je eigen kind er ook mee waarschijnlijk.