Problemen werkgever

Sorry hoor, maar moet even m'n verhaal kwijt.
Ik zit sinds mei 2010 in de ziektewet ivm een burnout en fibromyalgie klachten. Sinds ik thuis zit erg weinig van werkgever vernomen. In mijn zomervakantie hoorde ik via via dat de vestiging sluiten ging, mijn teamleidster zou mij nog even bellen omdat ik daar akkoord voor gegeven had. Maar nooit over de sluiting ingelicht.
In september 2010 te horen gekregen dat de vestiging per oktober 2010 sluiten ging, maar weer niet vernomen van mijn werkgever maar van collega's.
Sinds die tijd helemaal geen contact meer gehad, keurig de zwangerschapsverklaring gestuurd en er kon geen gefeliciteerd vanaf.
Omdat ik in de ziektewet zit kunnen ze mij niet ontslaan en de zwangerschap komt er dan natuurlijk nog eens bij. (beschermingswet)
Van de Arboarts ben ik niet belastbaar en mag ik tot aan einde zwangerschap niet werken. Wel zullen er afspraken gemaakt moeten worden.
Nu verwacht mijn werkgever dat ik naar een afspraak kom in Lelystad (vanuit Deventer) dat is dus ruim een uur rijden. Wat ik niet kan..... ivm pijnklachten.
Ik was er zo overstuur van, omdat mijn werkgever mij zo beschadigd heeft qua zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ze hebben nooit en dan ook nooit echt geinformeerd hoe het ging...... ze dachten dat het maar aanstelleritus was.
Ik zie er zo tegenop om met mijn werkgever om de tafel te gaan zitten...... dat ga ik niet trekken dat weet ik nu al. Manlief zegt ook al dat ik dat niet moet gaan doen, daar is immers een advocaat voor. Ik heb m'n advocaat ook al gevraagd of hij daarbij is of wat dan ook.

Heeft er iemand ervaring mee?

Wat een gedoe! Belachelijk!
De arboarts zegt tot dat je neit kan werken, wat is dan nog het probleem?? Waarom moet je helemaal naar Lelystad??Kan je man dan niet mee??Of met de trein ofzo. Dan ben je erna ook gelijk van af! Ze kunnen je niks maken maar idd moeten er afspraken gemaakt worden zodat je ziektegeld krijgt, dat moet ik ook van het UWV. En als er alleen nog maar een vestiging in Lelystad zit, ja dan meot je misschien toch daarheen?? Hoe lullig ook. Maar als je straks weer aan eht werk wilt, waar moet je dan heen?? Als er in de buurt geen vestiging zit? Weet neit wat voro werk je doet.
Vind het wel erg aso dat ze niks van zich heeft laten horen!Wat een werkgever!

Laat jouw werkgever naar jouw huis komen of een horecalocatie in jouw buurt. Vraag van te voren hierover steun van jouw bedrijfsarts. Als je dit niet trekt, dan trek je het niet.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Eerst burn-out, die was bijna over en begon net met reintegreren toen ik zwanger raakte.

Geen ervaring, wel heel vervelend voor je!
Werkgevers kunnen zulke onpersoonlijke, zakelijke klootzakken zijn.
Ik zou zeker je advocaat meenemen en alles opnemen tijdens het gesprek. Ik adviseer je er wel heen te gaan, met je advocaat, die dan rijdt. Heel veel sterkte en succes!

Inderdaad niet zonder advocaat gaan, en zou dat eind niet gaan reizen. Als dat niet kan, dan kan het niet. Anders krijg je straks het vingertje jouw kant op van; als je zo'n stuk kan reizen dan kan je dit of dat ook wel. Laten ze inderdaad maar jouw kant op komen. Verder heb ik geen idee, maar lijkt me wel stressvol!

Vervelend zeg! Ik zou gewoon met de trein gaan als ik jou was, dan kunnen ze jou in ieder geval niets in de schoenen schuiven en ben je er van af. Sterkte meid!

Ik zal even de laatste stand van zaken geven. De afspraak zou in Lelystad plaatsvinden, maar dat is voor mij niet haalbaar... De mediator gaf aan dat het dan in Laren zou kunnen, nou da's bijna even ver rijden. Dus ook aangegeven dat ik dat niet red. Stelde ze voor met de trein.... Geen goed plan.
Nu gaan ze overleggen wat ze dan gaan doen...
Ik ga me niet voor hun in allerlei bochten wringen.
Thuis doe ik ook bijna niks meer omdat het echt niet meer gaat. Dus we zien wel weer....

Terug
Bovenaan